Tesla, Nisan 2016’dan önce üretilen yaklaşık 123.000 adet Model S’yi  hidrolik direksiyon sorunu nedeniyle geri çağırma kararı aldı.

Model S için şimdiye kadarki en büyük geri çağırmayı gerçekleştirecek olan üretici, elektronik posta ile araç sahiplerini bilgilendirdi. Gönderilen mailde hidrolik direksiyon civatalarının nasıl aşınabileceği ve arızalanabileceği hakkında bilgiye yer verilirken bu durumun daha çok soğuk iklime sahip bölgelerde yol tuzlama çalışmaları sırasında sodyum klorit yerine magnezyum ve kalsiyum tuzlarının kullanılması ile gerçekleşebileceği ifade edildi.

Ekstrem koşullarda Model S’in direksiyon kontrolünün tamamen kaybolmasına yol açabilecek olan bu durum için Tesla henüz bir kaza veya yaralanma şikayeti almadıklarının da altını çizdi.Elektrikli otomobil üreticisi gönderdiği e-postada, ”Civatalarda bir sorun yaşansa dahi sürücü aracın kontrolünü sağlayabilir ancak güç desteğinin azalmasından ötürü daha fazla kuvvet uygulamak gerekir.” ifadelerine yer vermiş. Mailde ayrıca ”Bu durum öncelikli olarak aracın düşük hızlardaki kontrolünü ve paralel park etmeyi güçleştirecektir ancak aracın kontrolü için yalnızca düşük güç uygulanmasının yeterli olduğu yüksek hızlarda ise belirgin bir etkisi olmayacaktır.” sözleriyle hidrolik direksiyon sorununun yüksek hızlarda herhangi bir kazanın yaşanmasına neden olmasının oldukça zor olduğu ifade edilmiş.

Konu hakkında çalışmalar başlayan Tesla, yaklaşık 1 saat süren civata değiştirme işleminin ardından araç sahiplerinin araçlarını güvenle kullanmaya devam edeceklerini belirtti. Model S sahipleri ise şirketle bağlantı kurulana ve gerekli malzemeler tedarik edilene kadar araçlarını kullanmaya devam edebilecekler.

Tesla, geri çağırma işleminin makyaj öncesi Model S’ler ile sınırlı olduğunun altını çizerken bu durumun Model X ve Model 3 için geçerli olmadığının altınız çizdi.