Yeni Honda Accord sedan tanıtıldı ve oldukça şık duruyor. Yeni Camry’nin ön yüzüne oldukça benzese de keskin, modern ve Civic hatchback‘e nazaran daha sade bir tasarıma sahip.

Yeni Accord ile birlikte Honda CR-V ve Civic’ten sonra ileriye doğru büyük bir adım atıyor.

2018 Accord 192 beygir güç ve 260 Nm tork üreten 1.5 litrelik turbo benzinli üniteye sahip olacak. Donanım seviyesine bağlı olarak 6 ileri manuel veya CVT şanzımanla satın alınabilecek.

Spor-sedan mı istiyorsunuz? Accord ayrıca manuel vitesle kombine edilmiş 2.0 litrelik turbo benzinli motorla da alınabilecek. Bu motor ise 252 beygir güç ve 369 Nm tork üretiyor. Bu değerler Golf GTI’a ve Focus ST’ye kafa tutuyor diyebiliriz; fakat Type R onu geride bırakıyor. Ancak çoğu alıcı Honda’nın düşük devirlerdeki torktan faydalanılması için geliştirdiği 10 ileri otomatik şanzımanı tercih edecek.

2.4 ve 3.5 litrelik eski modellerin benzer çıktılara sahip olduğunu söylemeden geçmeyelim (V6 daha bile güçlüydü). Dolayısıyla öne çıkan etken yakıt tüketimi olacak.

Honda henüz verileri açıklamadı fakat Accord Hybrid 2.0 litrelik Atkinson motoruyla birlikte iki elektrikli üniteye sahip olacak. Bagaj hacmi oldukça büyümüş; bir önceki modele kıyasla 90 litre daha fazla.

Aracın tüm önemli oranları kullandığı yeni platforma göre şekillendirilmiş. 55 milimetre daha uzun dingil mesafesine sahip ancak genel itibariyle araç gözle görülecek ölçüde kısalmış. Camry gibi biraz daha alçak ve daha geniş; bu sayede daha sportif görünüyor. Honda torsiyon (burulma) sertliğini arttırırken 50 ila 80 kilo kazanmak adına alüminyum şasi kullanıyor.

Standard Honda Sensing sayesinde çarpışma testlerinden iyi puan alacak gibi duruyor. Acil durum fren desteği, şeritten ayrılma ikazı ve adaptif hız sabitleyici gibi donanımlar mevcut. Fakat bunlardan en güzeli bilgi-eğlence sisteminin kontrol düğmeleri.