Uzun süren teaser kampanyasının ardından Skoda Scala resmi olarak tanıtıldı. Rapid Spaceback’in yerine geçen Scala, oldukça rekabetçi olan C segmenti hatchback modeller arasında yarışacak.

Volkswagen’in MQB A0 platformu üzerinde yükselen Scala, markanın kompakt segmentteki yerini sağlamlaştırıyor. Ayrıca markanın yeni nesil tasarım dilini bizlere sunan Scala, gelecek modellere de ışık tutuyor.

Boyutları ile Volkswagen Golf’ü zorlayan Scala, 4.362 mm uzunluğu ve 1.793 mm genişliği ile Alman kuzeninden sadece biraz kısa ve dar olarak tasarlanmış. Buna rağmen, 2.649 mm’lik dingil mesafesiyle Golf’ü geride bırakan modelin yüksekliği de 1.471 mm ile yine daha fazla. Skoda Octavia ile benzer iç mekan hacmine sahip olan Scala, 467 litre ile sınıfının en büyük bagaj hacimlerinden birini sunuyor. Koltuklar yatırıldığında ise bu değer 1.410 litreye ulaşıyor.Bu yılın başlarında sergilenen Vision RS konsepti ile ilk ipuçları verilen Scala, tıpkı Audi A3 Sportback gibi hatchback ile station-wagon modeller arasındaki boşluğu dolduruyor. Yeni modelin tasarımına baktığımızda ise ön bölümde standart olarak üçgen formlu LED farları, üçüncü sıra yan camları ve uzatılmış arka camı kesen LED stop lambalarını görüyoruz.

İç bölüm, boyutları 6,5 inç ila 9,2 inç arasında değişen dokunmatik ekranın hakim olduğu şık bir kontrol paneli ile birlikte tamamen yeni bir görünüme sahip. Yeni modelde ayrıca üçüncü nesil MIB modüler bilgi-eğlence sistemi ile birlikte çalışan  10.25 inçlik Sanal Kokpit bulunuyor.

Scala’nın bilgi-eğlence sistemi ve haritaları, araçta yer alan yerleşik bir eSIM sayesinde sürekli güncel tutulabilecek. Skoda Connect ayrıca kullanıcıların cep telefonu aracılığıyla  araçlarını kilitlemelerine ve kilidi açmalarına da olanak sağlıyor.

Yeni modelin iç mekanında bolca yumuşak malzemeye yer verilmiş. Ayrıca Scala’nın kabininde LED ortam aydınlatmaları da yer alıyor.Beş farklı turbo beslemeli motor ile satışa sunulacak olan Skoda Scala’nın giriş versiyonun da 95 beygir güç üretebilen 1.0 litrelik üç silindirli benzinli motor görev yapacak. Aynı motorun 115 beygirlik versiyonuna da yer verilirken 1.5 litrelik 150 beygir gücündeki ünite ise benzinli motor gamının tepesinde yer alacak.

Dizel cephesinde ise 115 beygir güç ve 250 Nm tork üretebilen 1.6 TDI motor görev yapıyor. Bunların dışında 90 beygir gücündeki 1.0 litrelik doğalgaz ile çalışan CNG motor da seçenekler arasında olacak. Yeni Scala, 5 veya 6 ileri manuel şanzımanın yanında 7 ileri çift kavramalı şanzımanla alınabilecek. Yeni modelde sunulan Sport Chasis Control satın alındığında ise Normal ve Sport sürüş modları arasında geçiş yapılabilecek.

Güvenlik ekipmanları arasında Acil Durum Fren Sistemi’ne sahip Şerit ve Ön Çarpışma Asistanı’nın standart olarak sunulduğu Scala’da Adaptif Hız Sabitleyici ve Park Asistanı ise opsiyonel olarak bulunacak.

Skoda’nın Volkswagen Golf ve diğer kompakt hatchback modellere cevabı niteliğinde olan Scala’nın 2019 yılının ilk çeyreğinde satışa sunulmasını bekliyoruz.