Audi, modellerinde kullanacağı yeni isimlendirme politikasını paylaştı. Yeni isimlendirme sistemi aracın motorunun hacmi yerine aracın sahip olduğu gücü ön plana çıkarıyor. A1’den Q7’ye kadar geleneksel isimlendirme sistemi değişmezken model isimlerine ek olarak iki basamaklı sayılar ile araçların güçleri vurgulanacak.

Örneğin 110 beygir ile 130 beygir arasında güç sunan ’30’ rakamı ile belirtilirken, 150 ile 165 beygir arasında güce sahip modeller ‘35’, 170 ve 204 beygir arasındaki araçlar ‘40’ rakamı ile temsil edilecek. 544 beygir ve daha fazla güçlü modeller için ise isimlendirme sisteminin en büyüğü olan ‘70’ rakamı kullanılacak.

30 – 110-130 beygir (81-96 kW)
35 – 150-165 beygir (110-120 kW)
40 – 170-204 beygir (125-150 kW)
45 – 230-252 beygir (169-185 kW)
50 – 286-313 beygir (210-230 kW)
55 – 333-374 beygir (245-275 kW)
60 – 435-462 beygir (320-340 kW)
70 – 544+ beygir (400+ kW)

Aracın güçlerini ön plana çıkaracak olan bu rakamlar, TFSI, TDI, G-Tron ve E-Tron gibi araca gücünü veren motorları temsil eden sembollerin solunda yer alacak.

A3 1.6 TDI modeli bundan böyle A3 30 TDI olarak lanse edilirken A8 3.0 TDI ise A8 50 TDI olarak kodlanacak. Yeni isimlendirme felsefesi Audi’nin üst seviye S ve RS modelleri için geçerli olmayacak.

Audi’nin Satış ve Pazarlama Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Dietmar Voggenreiter, yeni isimlendirme sistemi hakkında, Audi’nin modelleri arasındaki farkı bu şekilde daha net ortaya konulabileceğini ve bu sistemin özellikle elektrikli modellerin sınıflandırılması konusunda kolaylık sağlayacağını belirtti. Ayrıca, motor hacminin müşteriler için her geçen gün önemini yitirdiğini vurguladı.

Yeni isimlendirme politikası, 2017 sonbaharında satışa çıkması planlanan yeni Audi A8 ile başlayacak ve sunulacak olan iki adet 6 silindirli motora sahip versiyondan 286 beygir üretecek olan turbo dizel model ‘50 TDI’ ve 340 beygir güce sahip olan turbo benzinli araç ise  ’55 TFSI’  olarak isimlendirilecek. Daha sonra bu sistem, diğer modellerde de uygulanmaya başlanacak.