Kazı çalışmaları uzun sürdü ancak İspanyollar sonunda aradığını buldu…

SUV pastasından dilim kapmayan hemen hiç marka kalmadı ama Seat bugüne kadar ziyafeti pencereden izlemeyi tercih etti. Kuvvetle muhtemel pastanın henüz Tiguan’la beraber aynı gruptan benzeri bir modeli daha doyuracak kadar büyümediğini düşünen marka nihayet sahaya bir santrfor sürüyor.

Ateca’nın yerden yüksek bir Leon gibi görünmesi kimseyi şaşırtmayacak; aynı şekilde kimseyi üzmeyecektir de. Sınıfındaki çoğu modele yuvarlak hatlar hakimken Ateca, sivri köşeleri ve keskin kıvrımlarıyla rekabetten sıyrılıyor.

Leon kullanıcıları Ateca’nın içinde kendilerini evlerinde hissedecektir: Kalite, işçilik ve ergonomi konularında aynı hizadan giden otomobil bilhassa teknolojik olarak ondan dört sene sonra piyasaya çıkacak olmanın hakkını veriyor. Tanıdık Reference ve Style adlı donanımlara yeni üst paket Xcellence eklenirken beraberinde kablosuz şarj, trafikte dur-kalk yapabilen adaptif hız sabitleyici (DSG şanzımanla sunuluyor), 8 inç’lik dokunmatik ekran, 360 derece kamera ve elektrikli bagaj kapağı gibi yeni nesil oyuncaklar getiriyor.  En üst donanımda 18 inç lastiklerle gelen SUV, Barcelona’nın pürüzsüz asfaltında çoğunlukla kaymak gibi ilerledi. Sürtünme kuvvetlerinin minimumda hissedildiği otomobil Leon’dan daha olgun ve sofistike bir gidişata sahip olsa da, arada yakalandığı çukur ve kasislerde, ülkemiz şartlarında sıkıntı yaratabilecek bir gerginliğin sinyallerini verdi. Lansmanda, 115 bg 1.0 TSI’dan başlayan motor gamına ait 150 bg’lik 1.4 TSI ve 2.0 TDI modelleri kullandık. Vergi sistemimiz nedeniyle pek tercih edilmeyecek, aynı zamanda gürültücü tavırları ve vasat performansıyla demode hissettiren 2.0 üniteyi bir kenara bırakıp ACT teknolojili 1.4’ü masaya yatırmak gerekli.

Henüz 1200 d/d sularından itibaren yeterli çekişi sunan 1.4 TSI, bu esnekliği sayesinde nadiren vites değiştirmeye gerek bırakıyor. İki günlük karışık kullanımı 8.8 L/100 km ile sonlandıran otomobilin 6-ileri manuel şanzımanı, kısacık vites topuzu sayesinde değişimleriyle keyif verdi.

Artık vitesin arkasındaki ayrı bir buton yordamıyla değiştirilen sürüş profili ile Ateca’nın direksiyon ve gaz tepkileri kullanım tarzınıza göre değiştirilebiliyor; fakat sistem süspansiyonlara müdahale etmiyor. Dört çeker modellere ‘arazi’ ve ‘kar’ olmak üzere iki ayar daha ekleyen sürüş profili, otomobilin arazi yeteneklerini ortaya çıkarmasına yardımcı oluyor. Tiguan’dan önemli ölçüde daha ucuza piyasaya sunulması beklenen Ateca’nın Türkiye pazarına girişi maalesef 2017’yi bulacak.