Apple, kod adı Titan olan bir otomobil projesi için yüzlerce otomotiv mühendisini işe aldı
Büyük ihtimalle doğru. Bu haber geçtiğimiz yıl Şubat ayında, kaynakların kusursuzluğundan emin olmadan haber yapmayan The Wall Street Journal’da yayınlanmıştı. Geçtiğimiz Nisan ayında ise Alman Frankfurter Allgemeine Zeitung, Apple’ın Berlin’deki bir tesis için Alman otomotiv mühendislerini işe aldığını söyledi. Bu haberden sonra ise bazı büyük isimler duyulmaya başlandı. TopGear, Aston Martin ve Tesla’da baş mühendislik yapmış Chris Porritt’in Apple’a geçtiğini doğruladı. 

Otonom ve elektrikli bir otomobil olacak.
Geçtiğimiz yıl The Guardian, Apple’ın bir otonom taşıtla ilgili Kaliforniya Motorlu Taşıtlar Departmanı ile görüştüğünü ortaya çıkaran belgelere ulaştı. Aynı gazete, Apple’ın Mayıs 2015’te San Francisco yakınlarında, Honda ve Mercedes gibi markaların da test yaptığı kilometrelerce boş yola sahip eski bir deniz üssü olan GoMentum Station ile görüştüğünü de ortaya çıkardı. Tesla’nın patronu Elon Musk, Apple’ın Tesla’da çalışmış isimleri işe aldığını belirtti. Musk, Apple’ı “Tesla mezarlığı” olarak görüyor.

Apple kendi ürünlerini üretmiyor ama üretimi bazı yatırımcılar üstlenebilir.

Alman gazeteleri, Apple’ın yarım milyon Mini Countryman ve Paceman üreten Magna ile görüştüğünü söylüyor. Apple’ın buradaki avantajı her otomobil başına kar alıp, fabrika yatırımını üreticiye bırakmak fakat herhangi bir üretici neden Apple’a diğer otomobil firmalarından daha iyi bir anlaşmayla gitsin ki? Bu durum da Apple’ın potansiyel kârlılığını sınırlıyor.

Bir otomobili satışa sunmak 3 yıl sürüyor. Yani onu 2019’da göreceğiz

Pek mümkün değil. Üç yıllık süre, oturmuş bir otomobil üreticisinin daha önce yaptığı bir ürünün daha iyisini yaptığı durumda geçerli. Apple’a gelirsek; otomobille ilgili tüm ekosistemin baştan düşünülüp tasarlanması gerekiyor. Bu da hızlı bir süreç değil. Bunun yanında şirketin yeni standartlara ve yasalara da uyması gerekebilir ki bu da yıllar alan bir süreç.

En azından Apple’ın bunu yapacak parası var.

Doğru, Apple’ın parası bu işe yetiyor. Geçtiğimiz çeyrekte Apple’ın kârı, çoğu şirket için tamamen yeni bir otomobil geliştirip üretebilecek seviyedeydi. Apple, iPhone satışlarından memnun olmadığı için “kullanıcılarının hayatını değiştirecek” yeni bir ürün istiyor. Apple, en karlı otomobil üreticilerinin kârını bile en az ikiye katlayan bir para girişine alışkın. FCA’nın başındaki isim Sergio Marchionne’nin ise Apple’a otomobil üretme isteği konusunda bir tavsiyesi var. “Bir yere uzanın ve bu isteğiniz geçene kadar bekleyin.”