Artık Daha İddialı | Yeni Dacia Duster

Dacia Duster ikinci nesli ile kendisini geliştirirken “uygun fiyat” mottosundan taviz vermemiş.

Dacia’nın son yıllarda gösterdiği gelişim inanılmaz. Bunda Renault çatısı altına girmesinin payı kesinlikle inkâr edilemez. İlk kez 2010 yılında Türkiye’de satışa sunulan Duster markanın B segmentinde yer alan ucuz otomobiller dışında ürettiği ilk model oldu. O günleri çin 30 bin TL’nin altındaki başlangıç fiyatıyla da dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Satışa sunulduktan sonra bir kez makyaj geçiren Duster bugün tamamen yenilenmiş olarak pazardaki yerini aldı. Peki yenilenme ile birlikte Duster’da neler değişmiş?

İlk olarak Duster’a bir dışardan bakalım. Dacia Duster artık daha yumuşak hatlardan oluşan bir tasarıma sahip. Ön tarafta kullanılan yeni radyatör ızgarası ve farların için entegre edilen LED gündüz sürüş farları otomobilin görünümünü bir hayli geliştirmiş. Duster’ın yan kısmında bulunan yay şeklindeki kabartma artık yok. Kare formuna dönüşen stop’lar olabildiğince dışarıya doğru alınmış. Güncellenen bagaj kapağı ile birlikte Dacia Duster yepyeni bir görünüme kavuşmuş.

Duster’ın içi ise artık eskiye oranla daha kaliteli. Gösterge paneli yenilenirken orta konsolda da yeni bir ekran yer alıyor.

Bizim kullandığımız test otomobili 1.5 lt’lik K9K kodlu dizel motora ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. Bu otomobil 4000 d/dak’da 110 bg güç üretirken, 1750 d/dak’da 260 Nm maksimum tork sunuyor ve altı ileri manuel şanzıman ile kombine edilmiş. Şanzıman oranları oldukça kısa. Hatta birinci vites o kadar kısa oranlı tutulmuş ki ilk kalkışta ikinci vitesi kullanabiliyorsunuz. Bunun da alâmet-i farikası özellikle arazi sürüşlerinde dik inişlerde ortaya çıkıyor. Modern SUV’larda yer alan eğim iniş kontrol sistemi yerine Dacia, kısa oranlı birinci vites kullanarak otomobilin kontrolsüzce hızlanmasının önüne geçmiş.

Dacia Duster’ın sürüşü de eskisine oranla gelişmiş. 100 mm genişleyen iz mesafesi yol tutuşa olumlu katkıda bulunmuş. Ayrıca yol gürültüsü de azaltılmış. Donanım veya malzeme kalitesi olarak çok lüks olduğunu söyleyemeyiz fakat Duster’ın öncelikle amacı da zaten bu değil.

Dört tekerlekten çekişli versiyon sadece dizel motor ile birlikte alınabiliyor ve 104 bin 650 TL’den başlayan fiyatlar ile sahip olabiliyorsunuz. Günümüz koşullarında uygun diyebileceğimiz bu rakamı iki çeker versiyonunu alarak daha da aşağıya çekmek mümkün.

Eğer donanım yerine işlevsellik sizin için daha önemliyse Dacia Duster aradığınız otomobil diyebiliriz.

Yeni far ve stop tasarımı Duster’ın dikkat çekici olmasını sağlıyor.

test