10 yıllık bir geliştirme sürecinin ardından Honda nihayet NSX’i bitirdi. Şimdi sıra, Honda mühendislerinin yeteneklerini sergilediği bu otomobilin rekabette fırtınalar mı yaratacağını yoksa bir fiyasko mu olduğunu keşfetmeye geldi.

IndyCar efsanesi ve NSX geliştirme pilotu Dario Franchitti, Thermal Raceway’in uzun düzlüğünde ilerliyor ve tahmin edeceğiniz üzere gözden kayboluyor. “Eğer onu yakalamak istiyorsan, üçüncü viteste fren yap” dedi yanımdaki yolcu.

Birkaç saniye sonra “Bu viraja dördüncü viteste girebilirsin” diye ekledi NSX’in Performans Geliştirme Müdürü Jason Widmer. Güven veren yolcumun komutları dahi işe yaramıyordu. Kısa bir panik yaşadım ama Jason neyse ki co pilotluğuna nazaran çok daha iyi bir geliştirme müdürüydü ve NSX olması gerektiği gibi yavaşlayıp vites düşürüyordu. Bütün bunlar, ön taraftaki tork dönüştürücü burnu virajın içine çekmeden önce gerçekleşiyordu. Dario ile aramda büyük bir fark vardı.

Öğleden sonraya ileri sararsak, NSX ünlü Palms to Pines otoyolunda ilerliyordu. Yol, açıklığı ve davetkârlığıyla hızlı bir sürüş ve normalde cesaret edebileceğinizden daha erken gaza yüklenmek için harikaydı. Ön taraftaki elektrik motorları görevlerini yapıyordu ve otomobilin inanılmaz hızlarda virajdan çıkmasını sağlıyordu. Kolay ve bağımlılık yaratan bir yanı vardı. Bu otomobili geliştirmek için harcanan onca yıl, boşa gitmemiş. Devamı TopGear Türkiye Haziran sayısında. TopGear tüm bayilerde…