Birbiri ardına gelen haberlerin ve sızdırılan fotoğrafların ardından BMW M2 Competition gün yüzüne çıktı.

M2 Coupe’nin yerini alacak olan otomobil, tasarım anlamında birkaç küçük değişiklikle yoluna devam ediyor. Siyah ayrıntılara bolca yer verilen modelde artan güç ile birlikte motoru soğutmak için daha geniş bir ön ızgara kullanılmış. Bunların dışında, aerodinamik yan aynalara yer verilen modelde siyah egzoz çıkışları aracın sportif karakterine katkıda bulunmuş. Yeni 19 inçlik jantlar da Michelin Pilot Super Sport lastiklere ev sahipliği yapıyor.

Aracın iç mekan da büyük oranda korunmuş ancak aydınlatmalı M2 logolarına sahip yeni M spor koltuklar gözlerden kaçmıyor. Sürücüler ayrıca kırmızı bir ateşleme düğmesi ve performans ayarlarına yer verilen M spor direksiyonla karşılacaklar. Yer yer kullanılan Alcantara döşemeler aracın iç mekanına farklı bir hava katarken BMW M logolu emniyet kemerleri de oldukça şık görünüyor. Ayrıca kapı eşiklerinde yer verilen M2 Competition plakaları sürücüsüne özel bir modelde olduğunu bir kez daha hissetiriyor.

Tasarımsal anlamda oldukça sınırlı değişikliklerle yoluna devam eden M2 Competition’daki asıl yenilik ise ise kaputun altında gizli. M3 ve M4 modellerinde kullanılan çift turbo beslemeli 3.0 litrelik 6 silindirli motorun modifiye edilmiş bir versiyonuna ev sahipliği yapan M2 Competition 410 beygir güç ve 550 Nm tork değerleri sunuyor. Standart olarak 6 ileri manuel şanzımanla sunulan modelin 0-100 km/s hızlanması ise 4.2 saniye olarak açıklanırken M DCT adı verilen 7 ileri çift kavramalı şanzıman ile bu rakam 4.0 saniyeye düşüyor. Son hızı elektronik olarak 250 km/s ile sınırlandırılan spor otomobili M Driver’s Paketi ile satın alanlar ise 280 km/s hıza ulaşabilecekler.Yeni motorun soğutma sistemini de M4 Competition’dan alınmış. Ana radyatörün yanı sıra iki yan radyatör ve bir yağ soğutucusuna yer verilen sistemde M DCT’li versiyonlarda şanzıman yağı soğutucusu kullanılmış. Sadece güçlü motorla yetinmeyen BMW, karbon fiber destekli kule gergisinin yanı sıra aracın elektromekanik direksiyon sistemini elden geçirirken geliştirilmiş bir Aktif M Diferansiyel sistemine yer vermiş. Yine M3 ve M4 modellerinden tanıdığımız alüminyum akslar ve yenilenen süspansiyon sistemi de M2 Competition’un yol tutuşunu geliştirmek için kullanılmış.

M2 Competition’un frenleme kabiliyetine de önem veren BMW, önceki modelde 380 ve 370 mm boyutlarında olan ön ve arka frenlerin yerine 400 ve 380 mm olan türevlerini kullanmış. Fren kaliperlerinin piston sayıları da ikişer artarak önde altı arkada ise dörde ulaşmış.

Donanım anlamında da gelişen model, çarpışma uyarı sistemi, acil durum park asistanı, şerit takip uyarı asistanı gibi güvenlik sistemleri ile donatılmış.

Tasarım olarak fazla bir değişime uğramayan modelin performans ve teknolojik anlamda ise yapılan yenilikler ile birlikte daha büyük modelleri zorlamaya başlayabileceğini düşünüyoruz. BMW, M2 Competition’un satışlarına bu yılın yaz aylarında başlayacak.