Sunduğu 600 beygir güç ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle dikkat çekici performans rakamlarına sahip olan BMW M5, Competition Package versiyonu ile çıtayı daha da yukarı taşıyor.

Standart M5’te olduğu gibi 4.4 litrelik çift turbo beslemeli V8 motora ev sahipliği yapan aracın gücü 25 beygir arttırılarak 625 beygir seviyesine ulaşmış. Competition Package’nin tork değeri ise daha önce çıkan haberlerin aksine değişmeyerek 750 Nm olarak kamış. Gelen ekstra güç ile birlikte 0-100 km/s hızlanma süresi 0.1 saniye gelişerek 3.3 saniyeye ulaşan araç, 0’dan 200 km/s sürate ulaşmak için ise yalnızca 10.8 saniyeye ihtiyaç duyuyor.

Gücünü M5’ten alınan 8 ileri otomatik şanzımanla yere aktaran M5 Competition Package, arkadan çekiş öncelikli dört tekerlekten çekiş sistemi sunmaya devam ediyore. BMW mühendisleri ayrıca aracın şasisini ve süspansiyon sistemini de Competition Package için özel olarak ayarlarken aracın yüksekliği de 7 mm azaltılmış. Bununla birlikte süspansiyonları %10 oranında daha sert ayarlanan araçta daha sert bir viraj denge çubuğuna da yer verilmiş. Amortisörleri de elden geçirilen araçta Sport Plus modunun pistlerdeki ultra dinamik sürüşe göre ayarlandığı da marka tarafından vurgulandı.Performans odaklı geliştirilen versiyon tasarım anlamında ise büyük bir değişikliğe uğramamış. Ön ızgarada, arka tamponda, yan aynalarda yer verilen parlak siyah detaylar ve 20 inç boyutundaki özel jantlar Competition Package’yi standart versiyondan ayırmamızı sağlıyor. Henüz sesini duymasak da ”dikkat çekici bir müzikal” yarattığı söylenen aracın spor egzoz sistemi de sunulan farklılıklar arasında.

Aracın içine geçtiğimizde ise, M5 logolu özel emniyet kemerleri ve özel olarak tasarlanan paspaslarla karşılaşıyoruz. Ayrıca araç çalıştırıldığında, dijital gösterge panelinde ‘M Competition’ grafiği beliriyor.

Her anlamda başarılı olan bi modeli küçük dokunuşlar ile daha başarılı hale getiren BMW, M5 Competition Package’yi Haziran ayında üretmeyi planlıyor. Performanslı sedan otomobilin siparişleri ise alınmaya başlandı.