Audi, Seviye 3 otonom sürüş teknolojilerini yeni A8 modelinde kullanarak bu konuda bir ilke imza atmıştı ancak bir diğer Alman marka olan BMW ise bu durumdan pek etkilenmişe benzemiyor.

BMW’nin otonom teknolojilerinin patronu Dr. Klaus Buetner, ”Birkaç yıl önce Audi’nin şuanda ulaştığı noktadaydık.” ifadelerini kullanırken şirketin otonom teknolojisini piyasaya sunup sunmama konusunu tartışırken Seviye 3 otonom teknolojisinin yalnızca çok düşük hızlarda çalıştığını ve bu durumun ‘müşteriye çok fazla yararının olmayacağını’ düşünerek vazgeçtiklerini aktardı.

Audi’nin yeni A8’de sunduğu sistem 60 km/s hıza kadar çalışıyor ancak BMW bu hızın gerçekten faydalı olacağına inanmıyor. Bu seviyeyi yeterli görmeyen Bavyeralı üretici, 130 km/s hıza kadar aktif olabilen Seviye 3 otonom teknolojisini 2021 yılında araçlarında kullanmayı planlıyor.Şirket ayrıca, ‘araç paylaşım sistemi’ için de Seviye 4 ve Seviye 5 otonom sistemleri üzerinde çalışmalarını sürdürüyor. Aynı yıl içerisinde bu teknolojisini de tanıtmayı planlayan firma bunun için iki adet 7 Serisi prototipi oluşturmuş durumda.

Gelen bilgilere göre BMW’nin otonom teknolojisine sahip araçlarında 3 kamera, 1 radar sistemi ve diğer çeşitli algılayıcılar yer alıyor. Markanın Seviye 3 prototipinde 1 adet LiDAR sensörü bulunurken daha üst seviye araçlarında ise 3 adet LiDAR sensör bulunduğu belirtildi.

BMW ayrıca Cadillac’ın Super Cruise sisteminden de esinlenmişe benziyor. Alman marka, tıpkı Cadillac’ta olduğu gibi direksiyon üzerinde otonom sürüş sistemi aktif haldeyken yanan mavi bir ışığa yer vermiş.

Bakalım BMW’nin bu açıklamasına Audi’nin cevabı ne olacak?