Coupe formlu SUV modelleri X6 ile hayatımıza sokan BMW, bu modelin başarısının  ardından X3 temellerine dayanan X4 ile bu modayı daha küçük bir model ile devam ettirmişti. İlk olarak X6 modelinin yeni neslini tanıtan Bavyeralı üretici şimdi de X4’ün ikinci nesli ile karşımıza çıktı.

Önümüzdeki ay Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılacak olan model hem uzamış hem de genişlemiş. Artan boyutlar bagaj hacmine de olumlu yansımış, yeni model bu bölümde 525 litrelik bir hacim sunacak. Aracın aks mesafesi de yaklaşık olarak 5 cm uzarken araç artan boyutlarına rağmen 50 kg hafiflemiş. Aynı zamanda ağırlık merkezi düşürülen modelin ağırlık dağılımı da ön ve arkada eşit dağıtılarak optimum yol tutuşa sahip olması sağlanmış.

Yeni model ile birlikte farklı bir ön yüze kavuşan model, çok daha büyük böbrek ızgaralara ev sahipliği yapıyor. Ön ızgaraya kadar uzanan far yapısı da değişen model yeni far grafikleriyle de dikkat çekiyor. Arka bölümde ise ön bölüme kıyasla daha büyük bir değişiklik bizleri bekliyor. Artık çok daha ince stop lambara ev sahipliği yapan modelde plaka da arka tampona taşınmış. Bu yeni stop lambası tasarımı, markanın gelecek nesil otomobillerine de ışık tutabilir.Yeni X4’ün iç mekanı da elden geçirilmiş. Sürücü odaklı olarak geliştirilen ön konsolun yanında daha alçak tasarlanan gösterge paneli ve daha yüksek oturma pozisyonu ile sürücünün yola daha iyi hakim olması hedeflenmiş. Yeni modelin artan boyutları arka koltuktaki diz mesafesine de olumlu yansımış.

Araçta sunulan 10.25 inçlik bilgi-eğlence sistemi ekranının hem hareket hem de sesli komut özellikleri bulunuyor. Ayrıca opsiyonel olarak sunulan başüstü gösterge panelinin boyutları da %75 oranında arttırılmış. Yeni nesil ile birlikte yeni sürücü asistanlarına da kavuşan X4’te aktif hız sabitleyici, şerit takip asistanı, park asistanı ve çevre görüntüleyici gibi sistemler sunulacak.Global olarak üç benzinli ve dört dizel motor ile sunulacak olan yeni X4, 184 ile 360 beygir arasında güç değerlerine sahip olacak. Giriş versiyonu olan xDrive20i 184 beygir güç sunarken xDrive30i 2.0 litrelik motorundan 255 beygir güç 350 Nm tork elde edecek.  Bu modelin 0-100 km/s hızlanma süresi 6.3 saniye olarak açıklanırken son hızının ise 240 km/s olduğu belirtildi. Aracın dizel versiyonları ise 190, 231 ve 265 beygir güçlere sahip olacak. Model gamının tepesinde yer alan M40i ise sahip olduğu 3.0 litrelik turbo destekli benzinli motordan 360 beygir güç ve 500 Nm tork elde edebiliyor. Performanslı versiyon 4.8 saniyelik 0-100 km/s hızlanması ile dikkat çekerken son hızı ise 250 km/s ile sınırlandırılmış.

Versiyonlar arasında en dikkat çekici olanı ise kuşkusuz dizel versiyonların en tepesinde yer alacak olan M40d modeli. 326 beygir güç ve 680 Nm’lik inanılması güç bir tork değeri sunan modelin kaputunun altında 3.0 litrelik turbo destekli dizel ünite bulunuyor. 0-100 km/s değerinde M40i’den sadece 0.1 saniye yavaş kalan modelin yakıt tasarrufu da M40i’ye göre oldukça fazla.

Tüm versiyonlar 8 ileri otomatik şanzımanla sunulurken dört tekerlekten çekiş sistemi de standart olacak. Bavyeralı üretici yeni modelinde xLine, M Sport X ve M Sport olmak üzere farklı donanım seçenekleri ile piyasaya sürecek. Yeni X4 standart olarak 19 inçlik jantlarla sunulurken müşteriler istedikleri takdirde lastik boyutunu 21 inçe kadar çıkarabilecekler.