Bugatti’nin ortaya koyduğu otomobillerin ne kadar etkileyici olduğunu hepimiz biliyoruz. Her bir parçası özenle hazırlanan bu otomobillerin belki de en az dikkat çeken kısımları ise frenleri. Ancak bu parçaların arkasında büyük bir teknoloji ve mühendislik yatıyor.

Mevcut Chiron modelinde kullanılan frenler hali hazırda sektördeki en büyük fren olma özelliğini taşıyor. Yüksek mukavemetli alüminyum alaşımdan üretilen bu frenler önde 8 arkada ise 6 pistona sahip. Ancak bu frenler bile Fransız üreticiyi tatmin etmeye yetmemiş gibi görünüyor.

Bugatti şu günlerde, henüz geliştirme aşamasında olan 3D yazıcı yardımı ile yapılan titanyumdan oluşan bir fren üzerinde çalışıyor. Üretim için değerlendirilen bu fren sistemi, 3D yazıcı tarafından oluşturulmuş dünyadaki en büyük titanyum parça olarak karşımıza çıkıyor.

Yeni fren kaliperlerinin avantajı ise oldukça açık; Chiron’da yer alan mevcut alüminyum alaşım frenler 4.9 kg ağırlığa sahipken yeni geliştirilen titanyum frenler ise 2.9 kg ağırlığında. 40.64 cm boyunda, 20.8 cm genişliğinde ve 13.46 cm yüksekliğinde olan bu fren sisteminin boyutlarını da göze aldığımızda bu rakamın etkileyiciliği  bir kat daha artıyor. Bugatti’nin teknik geliştirme departmanındaki yeni teknolojilerden sorumlu müdürü Frank Götzke, ”Araç gelişimi hiç bitmeyen bir süreçtir. Bu durum özellikler Bugatti’de geçerlidir.” ifadelerini kullanırken ”Devam eden gelişim çalışmalarımızda, mevcut modelimizi daha iyi hale getirmek için yeni malzemeler ve işlemlerin nasıl kullanılabileceğini, gelecekteki modellerimizin nasıl tasarlanabileceğini göz önünde bulunduruyoruz.” açıklamasında bulundu.

Titanyum bileşenleri geliştirmek Bugatti ve projede birlikte çalıştıkları Laser Zentrum Nord şirketinin üç ayını aldı. Kendi türünün dünyadaki en büyük türevi olan yazıcının her bir parçayı üretmesi 45 saat sürerken 2.213 katmandan oluşan parça dört lazer tarafından şekillendirilmiş.

Bugatti, önümüzdeki aylarda 3D yazıcı ile üretilen titanyum kaliperlerin testlerine başlamayı planlıyor. Yeni frenler testlerden başarı ile geçerlerse Chiron’un daha üst bir versiyonunda kendilerine yer bulabilecekler. Çalışmalar sadece frenlerle sınırlı değil, süper otomobil üreticisi aynı zamanda mevcut modelde yer alan ön cam sileceğinin yarı ağırlığında olan yeni bir silecek için de çalışmalarını sürdürüyor.