Mercedes-AMG, dört kapılı GT 4 Coupe modelini Cenevre Otomobil Fuarı’nda otomobilseverlerin beğenisine sundu. Tasarımı ile oldukça dikkat çeken model Porsche Panamera’yı gözüne kestirmiş gibi görünüyor.

Mercedes-AMG ailesine yeni katılan model ilk olarak üç farklı versiyonla satışa çıkacak. Model gamının en tepesinde GT 63 S 4MATIC+ versiyonu yer alırken bu versiyonun bir kademe altında GT 63 4MATIC+ bulunacak. Giriş seviyesinde ise GT 53 4MATIC+ satın alınmayı bekleyecek.

AMG’nin dört kapılı coupe modelinin GT 63 S 4MATIC adı verilen en güçlü versiyonun kaputunun altında 639 beygir güç ve 900 Nm tork üretebilen 4.0 litrelik çift turbo beslemeli V8 motor bulunacak. Gücünü dört tekerleğe birden iletebilen araç 100 km/s hıza 3.2 saniyede ulaşabiliyor. GT 63 S 4 MATIC+’nın son hızı ise 315 km/s olarak açıklandı.

V8 motora sahip bir başka versiyon olan GT 63 4MATIC+ ise 585 beygir ve 800 Nm torka sahip olacak. Son hızı ise 310 km/s olan araç 0-100 km/s hızlanmasını 3.4 saniyede tamamlıyor.Her iki V8 versiyon da silindirler kapatma teknolojisi AMG Cylinder Management sistemine yer verilmiş. Daha güçlü olan S versiyonu ayrıca aktif motor takozunu da içinde barındıracak, standart 63 versiyonu  için ise bu sistem opsiyonel olarak sunulacak.

Giriş seviyesindeki GT 53 ise yakın zamanda tanıtılan 3.0 litrelik 6 silindirli motora eşlik eden elektrik motoruna sahip hibrit ünite ile sunulacak. Toplamda 435 beygir güce sahip olan versiyonda elektrik motorunun katkısının ise 21 beygir ve 250 Nm tork olduğu belirtildi. 0’dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşan aracın son hızı ise 285 km/s olarak açıklandı.

AMG GT 4’ün V8 motorlu versiyonlarında 9 ileri MCT şanzımanın yanı sıra ve çok odalı hava süspansiyonuna yer verişmiş.GT 53’te ise dokuz ileri TCT şanzıman görev yaparken aracın adaptif süspansiyon sistemi çelik yaylarla desteklenmiş. Arka tekerlekten yönlendirme sistemi GT 63 versiyonlarında standart olarak sunulan arka tekerlekten yönlendirme sistemi, GT 53 versiyonunda ise opsiyon listesinde yer alacak.Mercedes AMG GT 4 serisinde bulunan tüm modeller, sürüş koşullarına ve sürücü tepkilerine bağlı olarak akslar arasında en iyi tork dağılımını sürekli hesaplayan AMG Performans 4MATIC+ dört tekerden çekiş ile donatılmış. Markanın ünlü drift modu ise GT 63 S modelinde standart olarak sunulurken diğer versiyonlarda ise opsiyonel olarak yer alacak.

Aracın iç mekanına baktığımızda ise diğer Mercedes-Benz modellerinden alıştığımız çift ekranlı düzen hakim. 12.3 inç  boyutlu iki adet ekranın görev yaptığı iç mekanda en çok dikkat çeken detay ise yükseltimiş orta konsol oldu. Yeni GT 4’te çekiş modlarını, süspansiyonu, ESP’yi, egzoz sistemini ve daha birçok sistemi kontrol eden renkli ekran düğmelerinine yer verilmiş.

Mercedes-AMG, GT 4 modelinin yaz mevsiminin sonuna doğru satışa çıkacağı açıklanırken yeni modelin fiyatları ise daha sonra açıklanacak.