MAZDA3 SESSİZ, KONFORLU VE RAFİNE BİR DİZEL ÜNİTEYLE BULUŞTU. MODELİN ŞANSI ŞİMDİ ÇOK DAHA FAZLA ARTACAK.

Türkiye’de dizeller altın çağını yaşıyor diyebiliriz. Artık herkes dizel almak istiyor. Her ne kadar bunun makul sebepleri olsa da yılda 5 bin km’yi zor yapan kullanıcıların dizel almasını yadırganmıyor değiliz. Ama şimdi konumuz bu değil. Japon üretici Mazda, sonunda Türkiye’de küçük hacimli bir dizel motor sunarak pazardan pay kapmaya başlamak istiyor.

Mazda3, markanın yeni tasarım dilinin ilk kullanıldığı otomobil oldu. KODO adı verilen bu yeni tasarım felsefesi, doğadaki pek çok objeden ilham alınmasına dayanan bir anlayışa sahip. Ülkemizde kendine özel bir müşteri kitlesine sahip olan Mazda, bu yeni tasarım anlayışı ile yeni kullanıcıları kendisine çekebilecek kadar şık görünüyor.

Kabine geçtiğimizde ise dışarıdaki sportif izlerin başarılı bir şekilde içeriye de taşındığını görebiliyoruz. Üç kollu direksiyon hoş görünüyor. Head-up display’in yer aldığı kabinde Alman otomobillerini andıran detaylar da mevcut. Mercedes’lerde görmeye alışkın olduğumuz ve ön konsoldan bağımsız gibi duran ekran, Audi’de olduğu gibi vitesin önündeki düğme ile kontrol ediliyor. Çözünürlük ise oldukça başarılı. Mazda3’ün bu sayfaya konuk olmasının başlıca nedenine gelelim artık. Kaputun altında yatan, yeni 1.5 lt’lik dört silindirli dizel ünite, Mazda’nın SKYACTIV teknolojisini kullanıyor. 14.8:1 gibi düşük bir sıkıştırma oranına sahip olan bu motor, 4000 d/dak’da 105 bg güç ve 1600-2500 d/dak aralığında 270 Nm tork üretiyor. Sadece 6 ileri otomatik şanzıman ile satışa sunulan bu motor ile birlikte Mazda3, 0-100 km/s hızlanmasını 11.8 sn’de tamamlarken 181 km/s maksimum hıza ulaşıyor. Bunları yaparken ise fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.4 lt yakıta ihtiyaç duyuyor. Şanzımanın vites geçişleri ise akıcı ve sarsıntısız.

Sürüş sırasında ilk dikkat çeken Mazda3’ün sessizliği oluyor. Dizel motorların ortak özelliği olan sesli çalışma Mazda3’ün ses izolasyonunu aşamıyor. Direksiyon hissi başarılı ve süspansiyon ayarları sportif olarak adlandırılabilir. Yol üzerindeki engelleri de başarılı bir şekilde absorbe edebiliyor ve oldukça sessiz çalışıyor. Mazda3, sportif ve farklı tasarımı ile yeni dizel motorun verimliliğini başarılı bir şekilde harmanlamış ve farklılık arayan kullanıcıları kendisine çekebilecek bir otomobil.