Yeni nesil Megane RS Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Renault yeni modelde yapılan bazı iddiaların aksine 1.8 litrelik turbo destekli motor kullanmış.

Alpine A110 modelinden alınan yeni motor 280 beygir güç ve 390 Nm tork değerlerine sahip. Henüz maksimum hız ve ivmelenme değerleri açıklanmayan araç 6 ileri manuel veya çift kavramalı EDC şanzıman ile birlikte tercih edilebilecek.

EDC şanzımanın hot-hatch modelde yeni özellikler ile birlikte sunulacağını belirtildi. Bu özelliklerin başında motor sporlarında kullanılanlara benzer direksiyon arkasında yer verilen kulakçıklar geliyor. Bir başka özellik ise neredeyse kusursuz kalkış imkanı sunan ‘Launch Control’ olacak. Bunların dışında frenleme esnasında sürücüye hızlı bir şekilde birkaç vites birden küçültme olanağı sunan ‘Multi-Change Down’ sistemi de EDC şanzıman ile birlikte gelen yenilikler arasında.Yeni Megane RS, Sport ve Cup olmak üzere iki farklı şasi ayarı ile tercih edilebilecek, bunun yanında daha önceden duyurulduğu gibi dört tekerlekten yönlendirme sistemi 4 Control de yeni modelin opsiyon listesinde yer alacak. Ayrıca Cup şaside limitli kaymalı diferansiyel yer alıyor.

Comfort, Normal, Sport, Race ve Perso olmak üzere 5 farklı sürüş moduna sahip olan araçta Sport ve Race sürüş modları için R.S. Drive tuşuna kısa ve uzun basarak aktif edilebiliyor.

Araç tasarım anlamında geniş hava girişlerine sahip yeni tamponlarla donatılmış. Ön tamponda F1 araçlarının ön kanatlarını andıran çıtaya yer verilirken elmas desenli yeni ön ızgara da yapılan değişiklikler arasında yer alıyor. Clio RS modelinden tanıdığımız Renault RS logolu sis farları bu araçta da kullanılmış. Araca yandan baktığımızda ise ön çamurluktaki havalandırma ızgarası aracın sportif karakterine katkıda bulunurken yeni model 18 ve 19 inç jantlar ile birlikte tercih edilebilecek.

Arka bölümde ise agresif difüzör ilk dikkat çeken detay olurken ortaya yerleştirilmiş trapezoid şeklindeki egzoz çıkışı ise aracın bir Megane RS olduğunu vurgular nitelikte.İç mekana geçtiğimizde ise spor koltuklar ve kırmızı dikişlere sahip döşemeler bizleri karşılıyor. Alüminyum pedal ve vites kutusu kullanılan araçta müşteriler istedikleri takdirde araçlarında karbon fiber veya Alcantara döşeme tercih edebilecekler.

Yenilenen RS Monitor, sürücünün performans verilerini R-Link 2 ekranına yansıtırken RS Monitor Expert adı verilen sistem istenildiği takdirde kameraya bağlanarak sürüşün görüntülerini çekerek daha sonra izleyip analiz yapmaya ve sosyal medyada paylaşamaya olanak sağlıyor.

Renault, yeni performanslı modelini çeşitli sürücü destek sistemleri ile donatmış. Genel olarak Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) olarak adlandırılan pakette Şerit Takip Uyarı Asistanı, Güvenli Mesafe Uyarı Asistanı, Trafik İşareti Algılama, Aşırı Hız Önleme, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Park Asistanı, Adaptif Hız Sabitleyici ve Aktif Acil Fren Sistemi yer alıyor.

2017 Frankfurt Otomobil Fuarı ile tanıtılan araç Aralık ayında Avrupa’da satışa çıkacak. Daha fazla performans isteyenler ise biraz beklemek zorunda çünkü 300 beygir güç ve 400 Nm tork üreten aracın Trophy versiyonu 2018 yılının sonunda tanıtılacak.