FIA, 2021 yılından itibaren geçerli olacak yeni F1 motorları için uzun zamandır beklenen önerilerini açıkladı.

F1 ekipleri ve potansiyel yeni üreticilerle Paris’te yapılan toplantıda FIA, yarış tutkunlarının istediği gürültülü V8, V10 veya V12 motorların aksine 1.6 litrelik V6 turbo hibrit üniteler ile devam etmek istediğini belirtti.

Bu motorların daha heyecanlı ve daha az karmaşık olması adına FIA, devir sınırını 3.000 rpm seviyesine çıkarmayı ve ayrıca birçok takımın sorun yaşadığı, egzoz gazının sıcaklığından enerji üreten MGU-H sistemini kaldırmayı önerdi. Mevcut MGU-K sisteminden ise daha fazla güç elde edilebilir hale getirilebilmesi konuşulurken ayrıca sistemin otomatik olarak devreye girmesinin yerine pilotların bu sistemi kendilerinin aktif hale getirmesi de görüşülen konular arasındaydı.

Tüm bunlara ek olarak FIA, turbo boyutlarına bazı kısıtlamalar önerirken sıkı yakıt düzenlemeleri ve kullanılacak toplam yakıt miktarı da tartışma konusu oldu.

Önerilen değişiklikler hakkında konuşan FIA başkanı Ross Brawn, F1 fanatiklerinden alınan geri dönüşlerin güç aktarma organlarının parametrelerinin belirlenmesinde yardımcı olduğunu belirtti.

‘‘Bugün sunulan tasarı, 2017 yılında yarışan mevcut ekipler ve motorsporlarının zirvesinin bir parçası olmak isteyen üreticilerle gerçekleşen bir dizi toplantı sonucunda oluştu.’’ diyen Brawn, ‘‘Ayrıca, hayranların mevcut güç ünitesi hakkında neler düşündüklerini ve gelecekte ne görmek istediklerini dikkatlice dinledik. Objektif olarak tanımlarsak, yeni düzenlemeler motoru daha basit, daha ucuz ve daha gürültülü hale getirmesinin yanı sıra yeni üreticilerin motor tedarikçisi olarak Formula 1’e katılmalarını ve bu spor dalında daha üst seviyelere ulaşmalarını kolaylaştıracak koşulları yaratacak.’’ ifadelerini kullandı.