Ford, yeni Fiesta ST’yi Avrupa’da tanıtmaya hazırlanırken aracın bazı teknik detaylarını da paylaşmaya başladı. Yeni nesil ile birlikte sınıfındaki iddiasını korumak isteyen ST, daha rafine sürüşün yanı sıra sunduğu sürüş zevkini de arttırmak istiyor.

200 beygir güç ve 290 Nm torka sahip 1.5 litrelik 3 silindirli EcoBoost motoru içinde barındıran yapan performanslı model düşen motor hacmine rağmen selefi Fiesta ST200 ile aynı değerleri korumayı başarıyor. Silindir kapatma teknolojisine de sahip olan ünite, bu özelliğiyle de daha fazla yakıt tasarrufu sunuyor. İhtiyaç olmadığında motorun bir silindirini kapatan araçta ayrıca aktif egzoz sistemi de kullanılmış.

Aynı güç ve tork rakamlarına rağmen selefinden 0.4 saniye daha hızlı olan yeni Fiesta ST, 6.5 saniyede 100 km/s sürate ulaşıyor. Yeni hot-hatch modelin son hızı ise 232 km/s olarak açıklandı.

Yeni Fiesta ST’yi her anlamda geliştirmek isteyen mühendisler, daha iyi bir çekiş için opsiyonel olarak Quaife limitli kaymalı diferansiyele yer vermişler. Bunun yanı sıra gösterge panelinde özel grafikle sunulan çekiş kontrol sistemi de yeni ST’nin oyuncakları arasında.

Tüm bunlara ek olarak, markanın patentini de aldığı kuvvet iletici yaylarla geliştirilen şasi sayesinde performanslı hatchback model virajlara daha hızlı şekilde girebilecek ve aracın arka bölümü ile sürücü arasındaki iletişim daha net olacak.Yeni modelleri hakkında konuşan Ford Performance Avrupa müdürü Leo Roeks açıklamasında, “Hot-hatch sürücüleri bu küçük arabadan büyük şeyler bekliyorlar. Focus RS ve Ford GT gibi son Ford Performance modellerinden öğrendiklerimizi, segmentinde eğlenceli sürüşün standartlarını belirleyen, sürücüsü hangi dili konuşursa konuşşun onunla iletişim kuracak olan üç silindirli homurtulu motoruyla tamamen yeni Fiesta ST’de uyguladık.” sözlerine yer verdi.

Yeni nesil Fiesta ST’de sunulan bir diğer yenilik ise sürüş modları olacak. Normal, Sport ve Track olmak üzerer üç farklı sürüş moduna yer verilen araçta motor, direksiyon, egzoz ve denge kontrol sistemleri tepkileri değiştirilebilecek. Yeni Fiesta ST’nin direksiyon dişli çubuğunun Ford Performance’nin sunduğu en hızlı sistemlerden bir tanesi olduğu iddia edilirken, önceki modele göre de %14 daha hızlı olduğu belirtildi.

Birkaç ay içinde Avrupa’da satışa çıkması beklenen yeni Fiesta ST, 3 ve 5 kapılı olarak tercih edilebilecek. Standart olarak 17 inç alaşım jantlarla sunulacak olan araç, opsiyonel olarak 18 inç boyutundaki türevleriyle de sipariş edilebilecek. Ateşli hatchback modelin iç mekanında ise Recaro koltukların yanı sıra altı düz spor direksiyon simidi, 6,5 veya 8 inç ekranla alınabilen Ford SYNC3 bilgi-eğlence sistemi standart olarak sunulacak.