Ford CEO’su Jim Hackett markanın uzun zamandır beklenen stratejik güncellemesini açıkladı. Ford’un ticari faaliyetleri üzerine yapılan dört aylık soruşturmanın ardından ortaya çıkan yeni plan, otomobil üreticisini daha verimli ve daha karlı bir şirket haline getirmeyi amaçlıyor.

Hackett’in açıkladığı  yeni plana göre Birleşik Devletler’de inşa edilen her bir araç 2019 yılına kadar bir çeşitli bağlantı özelliklerine sahip olacak. Ford’un Çin ve diğer pazarlar için de benzer planları var, markanın yeni küresel araçlarının %90’ının 2020 yılına kadar bağlantı özelliklerine sahip olacağı açıklandı.

Hackett, artan malzeme maliyetlerinde 10 milyar dolarlık maliyet azaltmanın yanında diğer maliyetleri de önemli ölçüde kısmayı planladıklarını belirtti. CEO ayrıca, ortak parçaların kullanımını artırarak, daha az prototip oluşturarak ve karmaşıklığı azaltarak önümüzdeki beş yıl içerisinde mühendislik maliyetlerini de 4 milyar dolar düşürmek istiyor.Markanın planları arasındaki en büyük değişiklik ise şirketin “geleceği kazanabileceği” alanlara odaklanma kararı oldu. Buna göre Ford, otomobillerinde kullandığı 7 milyar dolarlık sermayenin kamyonlara ve SUV modellere tahsis edilmesini sağlayacak. Sonuç olarak, Ford daha az otomobil üretecek, daha fazla yeni kamyon ve SUV sunacak.

Ford, ortaklıklara açık olacak, hibrit,  şarj edilebilir hibrit ve elektrikli araçlara olan ilgisini artıracak. Bu kararın bir parçası olarak, şirket içten yanmalı motorlara yapılacak yatırımları da azaltacaktır.

Şirket gelecek modeller konusunda çok fazla bilgi vermedi ancak F-150’nin üretiminde kullanılan ekipmanların yüzde 90’ının yeni nesil model için kullanılabileceği belirtildi. Otomobil üreticisi, gelecek nesil Escape and Fusion modellerinde farklı üretim kombinasyonlarının sayısını önemli ölçüde azaltmayı da planlıyor. Özellikle, Fusion modeli için kombinasyonların sayısının yaklaşık 35.000’den 96’ya düşürüleceği belirtildi.

CEO, araç geliştirme süresini önümüzdeki beş yıl içinde yüzde 20 oranında azaltmak istediklerini ve yeni modele geçiş sürecini de yüzde 25 oranında azaltmak istediklerini söyleyerek sözlerini sonlandırdı.