Yeni nesil Renault Megane RS’in daha dumanı üstündeyken Fransız marka bir sonraki nesli düşünmeye başlamış bile.

Henüz yeni tanıtılan ve Nürburgring tur rekoru iddiası bulunan modelin yeni neslinde bir şekilde elektrik desteği alması gerektiğini belirten Renaultsport yöneticisi Patrice Ratti, ‘‘İlerleyen yıllarda tüm Renault modelleri farklı seviyelerde elektrik desteğine sahip olacak. Mevcut model muhtemelen klasik benzinli motora sahip son Megane RS olacak.’’ ifadesini kullandı. Ratti, ‘‘Ancak, bu, gelecek neslin hem içten yanmalı bir motora hem de bir elektrik motoruna sahip olacağı anlamına gelmez, çünkü bu konuda çeşitli seçenekler mevcut. Yarı hibrit teknolojisi de bunlardan biri.’’ diye ekledi.Yarı hibrit sistemi, kaybedilen enerjinin bir kısmını yeniden kazanma mantığı ile çalışır ve bu enerjiyi ekstra bir destek olarak kullanır, böylece otomobil hem daha çevreci hem de daha güçlü olur.

Ratti ayrıca Honda Civic Type-R modelinin elinde bulundurduğu Nürburgring önden çekişliler tur rekorunu ele geçirmek için üretilecek olan Megane RS Trophy modelinin bu yılın sonuna doğru tanıtılacağını doğruladı.