Aylarca teaser videolarını izledik ve Demon, beklediğimizden de öte bir araba çıktı.

İlk Demon haberini hazırlarken de böyle boş bir sayfa açmıştım. Dodge, “Demon” isimli bir araç çıkarıyorsa bundan korkulmalı demiştim hatta. Ne kadar Demon ismi ilk olarak roadster bir araba için planlamış olsa da, bugün planlar değişti ve Dodge bu ismi dünyanın en hızlı üretim arabası olacak olan arabaya vermeyi uygun gördü. Hellcat ailesinin 707 beygirlik araçlarını yetersiz bulanlar için tasarlandı ve eminim ki kimse bu arabaya tek bir kelime bile söyleyemez.

Bu arabanın yüzüne tek bir kelime bile söyleyemezsiniz çünkü kelimeniz bitmeden, Demon 100 kmh hıza ulaşmış olacaktır. Demon, 0-100 hızlanmasını 2,3 saniyede tamamlıyor. Evet, 2,3 saniye bir dünya rekoru. Tesla P100D ile kafa kafaya kalkabilecek bir araba. Üstelik top speed’i de daha fazla. Peki kaç beygire sahip? 840. Torku? 1043 nm.  Farkındayım 1 Nisan geçti ve zaten şaka da yapmıyorum.

İşin ciddiyetini kavramak açısından 8 Nisan tarihli haberimize dönelim. Burada çeyrek mil’i (400 metreyi) 10 saniyede alabileceğini söylemiştik. Peki gerçek değeri? Demon, 400 metre çizgisini geçtiğinde ibre 140mph(225 kmh), kronometre ise 9,65 saniyeyi  gösteriyor. Bu da bir dünya rekoru.  Kalkışta 1,8 G’lik bir kuvvet etki ediyor arabanın içindekilere. Bu da bir rekor. Peki bu rekor ne anlama geliyor. Bunun Türkçesi, Demon kalkış sırasında ön tekerlerini yerden kesebiliyor demek. Sürücü biraz gökyüzüne doğru bakabilir. Kendileri bir üretim arabası olarak bunu yapabilen tek araba oluyor. Bir rekor daha. Üstelik bütün bu madalyaları üstünde taşıyan ve caddede bulunması yasal bir araba…

                                      Bunu caddede yapmayın ama lütfen…                               

Peki ya arabayı yürüten mühendislik harikası motor? Hellcat’lerde bulunan ancak daha da geliştirilmiş  Supercharge 6,2 litre Hemi V8 bir motora sahip. Araba normal SRT’lerde bulunan klasik anahtar ayrımına da sahip. Eğer Demon’a siyah anahtarıyla binerseniz 500 beygirlik bir araba sürersiniz. Kırmızı anahtar cebinizde olduğunda ise işler değişir ve 808 beygirlik bir araca hükmedersiniz. Bunun yanında 100 oktan yakıt da kullanırsanız, 840 beygirin tamamı sizin olur. Şunu da söylemeden geçmeyelim, siyah anahtarla da 400 metreyi 11,59 saniyede geçiyorsunuz. Yine de çoğu arabadan hızlı.

Aracın sürüş modlarına gelecek olursak cadde, drag ve vale modlarına sahip. Vale modunda sınırlı güç veriyor ve launch control’ü kapatıyor. En önemlisi bu. Otoparkta ön kaldıran bir Demon görmek istemezdim. Ya da düşündüm de, isterdim.Görüntü olarak bazı farklar da mevcut. Kaputun üstünde ki devasa hava girişi, daha geniş lastikleri ve büyük bir “Demon” simgesiyle diğer SRT’lerden ayrılıyor.

Aylardır Demon’u bekliyorduk ve sonunda beklediğimize değdi. Neresinde tutsam elimde kalır gibi bir söylem vardır biliyorsunuz. Bunu Demon için değiştiriyoruz ve neresinden tutsam elimde bir rekor kalıyor diyoruz. Bir Amerikan arabası için birçok ilki elinde barındıran bir arabadan bahsediyoruz. Buradan sonra süslü ve uzun cümlelere gerek yok. Kısa ve öz bir cümleyle yazımı bitirmek istiyorum: “Hot Rod Birliği tarafından fazla hızlı olduğu için drag yarışlarına girmesi yasaklandı…”