510 bg’lik bir SUV üreteceğinizi vaat ediyorsanız, bunu oldukça hızlı ve iyi yapmalısınız.

Station wagon araçlar kimilerine göre çok kullanışlı ve güzelken kimilerine göre, ben de dahil, onları performanssız ve gereksiz bulur. Normal versiyonlarından daha ağırdırlar, ağırlık merkezleri daha değişkendir ve düşük performanslı olabilirler. Bizler de yeni Alfa Giulia’yı ülkemize beklerken, bir yandan da çıkmasını beklediğimiz Giulia’nın station wagon’u hakkında tartışmalar yürütüyorduk. Ancak görünen o ki, bu tartışmalar için önümüzde daha uzun bir süre olacak.afph60_7329-1Alfa Romeo, Giulia ile piyasayı sallamasının ardından meydanı boş bırakmadı ve SUV pastasına Stelvio ile giriş yaptı. Aracın görünüşü ve verileri beğenilmişti. Görünen o ki Alfa’da bu beğenilerden memnun kalmış. Alfa’nın bütün odağını Stelvio’ya verdiği ve Giulia wagon planlarını şu anlık rafa kaldırdığı konuşuluyor. Kulağa oldukça makul geliyor çünkü SUV sofrasına girmek için geç bile kaldı Alfa Romeo.

Bu arada kısaca Stelvio’dan bahsetmemiz gerekirse, şu an için elimizde pek net bilgiler olmasa da 510 bg gücünde V6 bir motor ve daha mütevazi olan 280 bg 400nm tork üreten 4 silindirli 2.0 litrelik turbo benzinli bir motorun sözü var elimizde. Daha detaylı incelemeyi TopGear Ocak sayımızda bulabilirsiniz.CR-Cars-Inline-2018-Alfa-Romeo-Stelvio-Quad-r-11-16Sonuç olarak, bireysel olarak “station wagon” araçları pek sevmesem de, her zaman ürün çeşitliliğinin taraftarı olmuşumdur. Evet, asfalta oldukça hızlı bir giriş yapan Giulia’nın, station wagon versiyonunu kaybettiğimiz için üzgünüm ancak bu kaybın arkasından gelecek Stelvio’dan da oldukça ümitliyim. Kesinlikle şu an Alfa’nın bütün dikkati bir modelin çeşitli versiyonlarını yapmak yerine, kendisini sınıf atlatacak modele yoğunlaştırması en doğru seçenek. Bu arada Giulia wagon rafa kaldırılmış olsa bile, Alfa’nın Cenevre’de bizlere bir “Giulia coupe” sürprizi olabilir.