Dominic Toretto duymasın ama Dodge, “Demon” ismini ilk defa küçük bir roadster için kullanmıştı.

Duyurulmasından  sonra bütün otomobil dünyasının, özellikle Vin Diesel‘in,  merakla beklediği bir otomobil oldu Dodge Challenger Demon. Neden olmasın ki? Demon,  Hellcat ailesinden olacak, daha hafif olacak, daha büyük çamurluklara sahip olacak ve en önemlisi daha performanslı olacak.  Ortaya çıkacak araç için oldukça heyecanlıyız ancak  bu “Demon” heyecanını ilk kez yaşamıyoruz. Demon 10 yıl önce de böylesine “şeytansı” bir araç yapmıştı ancak o yeni versiyonundan oldukça farklıydı.

2007’de ki Demon, Miata (MX-5) ile rekabet  etmeye hazırlanmış çevik, küçük bir roadster arabaydı. Artık üretilmiyor olsalar bile “Solstice ve Sky kardeşler” de onun segmentte ki akrabaları ve rakibiydi. Demon, MX-5 ve Solstice’den  yaklaşık 1 inç(2,54 cm) daha kısa. Kaputun altına geçtiğimizde ise bizi 172 beygir gücünde 2,4 litrelik 4 silindirli bir motor karşılamıştı bizleri. Rakiplerinde baktığımızda ise MX-5 170 beygir, Solstice ise 177 beygir ile karşımıza çıkmışlardı.  Aracın ağırlığını ise 2600 pound(1179 kg) olarak hesaplanmıştı. Bu ağırlık MX-5‘den 150 pound(68 kg) fazlayken, Pontiac’dan 200 pound(90kg) daha hafifti.

Artı şeklinde ki ızgarası, farları ve şişkin arka çamurlukları ile araç yavru bir “Viper” gibi görünüyordu. Oldukça basit ve geometrik çizgilere sahip olan Demon’ın iç kısmı da yalın ve sade. Kabinin içi oldukça derli toplu görünüyor.  Alüminyum kaplanmış geniş düz bir çizgi aracın  konsolunda bizleri karşılıyor.  İç kısımda göze çarpan detaylar ise 4 adet havalandırma kanalı, bazı klima kontrolleri, 2 kumandalı radyo kontrolü ve 6 ileri manuel vites.

2007 yılında konsept olarak üretilen bu araçla ilgili yorumlar çok da iyi değildi. Vites kutusu sorunluydu ve sürüş kalitesi  olarak da başarısızdı. Ancak hakkında ki bütün yorumlar da olumsuz değildi.  Arabanın iç kısmının ferah olduğu ve motor sesinde de kabul edilebilir bir mırıldanmasının olduğu belirtilmişti.

Yollarda “Demon” ismiyle dolaşan ve Miata ile rekabet halinde olan bir araba görmediğimiz için üzgünüz.  Ancak bu Miata’nın sektörü tekeline alacağı anlamına gelmiyor. Bu sektörde herkes tarafından beğenilen ve eli oldukça güçlü olan MX-5’e İtalya’dan yeni bir rakip geldi: 124 Spider. Bakalım Dodge’nin “Demon” ismiyle yarım bıraktığı işi 124 yapabilecek mi?

Demon diesel

Sonuç olarak, bence “Demon” ismi 2007‘de ki konsepte fazla geldi. Şu anda beklediğimiz her hafta teaser videolarını takip ettiğimiz arabaya bu isim fazlasıyla yakışacaktır.  Bizler de Dominic Toretto kadar heyecanlıyız ve bu yeni “Şeytan’ı”  takipteyiz.