Eşi Benzerine Zor Rastlanır ! | Yeni Audi A6

Static photo, Colour: Typhoon gray

Yenilenen Audi A6, tasarımı, sürüşü ve teknolojisiyle sınıfının ötesine geçmeyi başarmış.

 

Audi’nin D segmentinde yer alan modeli A6 yenilendi ve biz de ilk sürüş için Porto’dayız. Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Audi A6 dışarıdan bakıldığında çok fazla değişmiş gibi görünmüyor. Otomobilin boyutları çok fazla değişmemiş. Toplam uzunluğu yedi mm artan A6’nın aks mesafesi 12 mm uzarken, genişliği de eski versiyona göre 2 mm daha fazla.

Yeni Audi A6’nın ön yüzü, markanın güncel çizgilerini taşıyor. LED farlar ise A6’nın şık çizgilerini destekliyor.

A6 esas değişimi içeride yaşamış. Yeni ön konsol hem çok şık hem de teknolojik. Audi mühendisleri içeride neredeyse hiç düğme kullanmamış. Tüm kontroller dokunmatik. Ön konsolda iki adet ekran bulunuyor. Audi’nin MMI adını verdiği bilgi eğlence sistemi üstte yer alan 10 inçlik ekrandan kontrol ediliyor. Altta bulunan ekranın boyutu ise 8 inç. Arkada yolculuk eden yolcular için yine dokunmatik olarak kontrol edilen, sol ve sa için ayrı ayarlanabilen klima sistemi bulunuyor. Malzeme kalitesi ise sınıfının hakkını veriyor. Bir iki küçük ve bu otomobilde olmaması gereken işçilik hatalarına rastlasak da bunların ilk üretim otomobillerde olduğunu düşünüyoruz. Seri üretimde bunların giderileceğini düşünüyoruz. Temmuz’da Türkiye’de satışa sunulduğu zaman bunları bir kez daha inceleyeceğiz. Özellike tasarım bakımından A6’nın rakipleri Mercedes E Sınıfı ve BMW 5 Serisi’nin önüne geçtiğini söyleyebiliriz.

Audi A6’nın teknolojisi de büyülüyor diyebiliriz. Alışkın olduğumuz tüm güvenlik ve sürüş destek sistemleri geliştirilmiş olarak A6’da sunuluyor. Adaptif hız sabitleyici otonom sürüşün hemen öncesi diyebiliriz. Şöyle ki sistem trafik işaretlerini tanıyor ve gerekirse hızı düşürebiliyor. Veya otoyolda sol şeritte giderken eğer önde giden araç şeridinden biraz taştıysa, şeridine geri dönene kadar bekliyor ve sonra geçiyor.

Kullandığımız test aracında Türkiye’ye gelecek olan 3.0 lt dizel motor bulunuyordu. Oldukça güzel bir sese sahip olan motor A6’yı 5 sn’de0’dan 100 km/s hıza ulaştırıyor. Audi’nin dört tekerlekten çekiş sistemi quattro’nun standart olarak sunulduğu otomobil, sürüşü spor otomobillere yakın bir tat veriyor. Direksiyon hissi ise çok iyi.

Audi, yeni A6 ile birlikte üç farklı süspansiyon sistemi opsiyonu sunuyor. Bunlardan ilk geleneksel sistem. İkinci seçenek ise otomobilin sürüş yüksekliğini 10 mm azaltan spor seçenek. Sunulan üçüncü süspansiyon opsiyonu ise yüksekliği ve sertliği ayarlanabilir havalı süspansiyon. Kullandığımız test aracında da bu sistem yer alıyordu. Bu sistem ile birlikte otomobilin sürüş yüksekliği standart versiyona göre 30 mm’ye kadar azaltılabiliyor. Bu süspansiyon ile birlikte Audi A6, virajlarda beklenmeyen bir performans sunuyor. Çizgisinden neredeyse hiç sapmadan virajları dönen A6, sürücüsünün isteklerini harfiyen yerine getiriyor.

Audi A6, hibrit olarak anılsa da bu bildiğimiz sistemlerden oldukça farklı. Hibrit sistem otomobilin ilerlemesinde herhangi bir etkiye sahip değil. Fakat 55-160 km/s aralığında, sabit hızla yapılan sürüşlerde A6’nın motoru kendisini kapatıyor ve otomobil yolda süzülmeye başlıyor. Bu sırada da elektronik donanımların fonksiyonlarını yerine getirebilmesi için otomobilde elektrik sistemini takviye eden fazladan bir akü bulunuyor. Bu akü sayesinde motor daha uzun süre kapalı kalıyor ve yakıt tüketmi 0.7 lt/100 km’ye kadar düşebiliyor.

Yeni Audi A6, teknolojinin nimetlerinden sonuna kadar faydalanıyor. Bu da onu sınıfında üst sıralara taşıyacaktır diye düşünüyoruz.

test