İlk kez 2016 Cenevre Fuarı’nda görücüye çıkan Eagle-360, ileriye dönük bir konsept olmanın yanı sıra Goodyear’ın inovasyon stratejisinin ve akıllı ve güvenli mobilite vizyonunu temsil ediyor.

Dünyanın önde gelen lastik üreticisi Goodyear’ın, ilk kez 2016 Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda sergilediği Eagle-360 konsept lastikleri, Time dergisi tarafından “2016 Yılının En İyi Buluşları” arasında gösterildi.

Time Dergisi’nin teknolojiden sorumlu editörleri her yıl, “dünyayı daha iyi, daha akıllı -ve bazı durumlarda daha eğlenceli- kılan yılın buluşları”nı belirliyor. 2016’da Goodyear’ın ilk kez Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda sergilediği Eagle-360 konsept lastikleri ile, bu önemli listede yer almasını değerlendiren Goodyear’ın Teknolojiden Sorumlu Başkanı Joe Zekoski, “Otonom araçlarda sürücü etkileşimini ve müdahalesini istikrarlı bir şekilde azaltan bu lastikler, yol ile birincil bağlantıyı kuran unsurlar olarak daha da önem kazanacak. Goodyear’ın Eagle-360 konsept lastikleri hem geleneksel düşünce tarzının sınırlarını zorlayan yaratıcı platform olması, hem de yeni nesil teknolojilerin denenmesine fırsat sunması bakımından ikili bir görev üstlenmektedir” dedi.

Günümüz lastiğine göre farklı ve küre şeklinde olan 3 boyutlu Eagle-360 konsept lastik, Goodyear’ın geleceğe dönük vizyonunu gözler önüne sererken, uzun vadeli gelecekte önemi artacak olan kendi kendine gidebilen araçlarla ilgili ilham verici bir çözüm olarak gündeme geldi. Goodyear Eagle-360 konsept lastiğin özel küresel şekli, güvenlik ve yüksek manevra kabiliyetinin sağlanmasında kilit rol oynuyor. Çoklu yönelime sahip olması sebebiyle her yöne hareket edebilecek olan lastikler, bu fonksiyonuyla yolcuların güvenliğini artırıyor.