Jeep Grand Cherokee Trackhawk, beklediğimiz 4 tekerden çekişli “Hellcat” olacak.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk, dünyanın en hızlı SUV’u olacak. Şaşırdık mı? Hayır. Çünkü o da Hellcat ailesinin bir başka isimli üyesi. Kuzenleri olan Charger ve Challenger gibi  707 bg güce sahip supercharged V8 bir motora sahip olacak. Torku ise onlardan çok küçük bir farkla daha az olacak. 847 nm. Evet, az olacak. Jeep’in iddia ettiği 3,5 saniyelik 0-100 süresi dikkat çekiyor. Bunun yanında Jeep, aracının 400 metreyi 11,6 saniyede katedeceğini söylüyor. 0’dan 100’e Dodge Challenger Hellcat ile aynı anda çıkan bir SUV…Ayrıca Grand Cherokee Trackhawk, Hellcat’e göre eşşiz bir farka sahip. Trackhawk, 4 çeker bir sistemine sahip olacak. Gücünü supercharged V8 ve 8 ileri otomatik şanzımanından tekerleklere gönderecek. Üstelik bu gücü sürekli sabit bir oranda aktarmayacak. Normalde bu güç dağılımı önde %40 arkada %60 iken, daha sportif sürüşlerde arka aksa daha fazla güç gönderecek. En üst modu olan “Pist” modunda ise güç dağılımı 30/70’e kadar değişecek. En az agresif mod olan “Snow” modunda ise bu denge 50/50 olarak korunacak. Ayrıca sportif sürüş modlarında süspansiyon sertleşiyor ve vites değişim süresi kısalıyor.

Böylesine bir gücü idare edebilmek için süspansiyonda adaptif Bilstein’ler kullanılmış. Bu süspansiyonlar normal Grand Cherokee’ye göre aracı 2,54 cm alçaltmış. İsterseniz standart 20 inch’lik jantlar yerine opsiyonel özel dövülmüş jantları da tercih edebilirsiniz. Jeep’in ifadesine göre bu şekilde 5 kg ağırlık tasarrufu sağlayabilirsiniz. Aracın durmasını önde 6 pistonlu 400mm, arkada ise 4 pistonlu 350mm’lik Brembo’lar sağlıyor.Görsel olarak bakarsak, Trackhawk’ın standart SRT’den çok farklı olduğunu söylemek zor. Tamponlar ve çamurluklar neredeyse aynı. Ancak Trackhawk, sis farına sahip değil. Bunun yerine oradan hava girişi sağlanıyor ve sürücü tarafında ki boşluktan motora sağuk hava gönderiliyor. Ayrıca bazı “supercharged” ve “Trackhawk” yazılarına sahip. İç kısımda ise bazı güncellemeler var. Siyah krom ve karbonfiber kaplamalar göze çarpıyor ilk olarak. Soğutmalı Nappa deri ve süet koltuklar standart olarak sunuluyor. Bununla birlikte, isteğe bağlı olarak gerçek bir metal kaplama ve siyah veya resimde gördüğünüz gibi “Koyu Yakut Kırmızı” bir deri pakete yükseltebilirsiniz. Panaromik bir sunroof ve 825 watt’lık bir müzik sistemi de mevcut.

Trackhawk’ın fiyatı için henüz herhangi bir bilgi yok. Ancak yıl sonuna doğru satışa sunulacak. Bir spor araba performansına ve bir SUV ferahlığına sahip olan bu tür otomobillerle ilgili insanların farklı görüşleri var. Kimileri böylesine farklı sınıfları birbirine karıştıran arabaları sevmezken, kimileri de, benim gibi, çeşitlilik taraftarı olmayı tercih ediyor. Peki ya sizler ne düşünüyorsunuz?