Ferrari’nin en çılgın yol otomobili: Ferrari 812 Superfast

Baylar ve bayanlar, karşınızda Ferrari 812 Superfast. Kendileri F12 Berlinetta’nın yerine gün yüzüne çıktı. Son zamanlarda ki tasarım başarısını sürdüren Ferrari, son üç modelinde, GTC4 LussoCalifornia T ve 488 GTB, olduğu gibi turbo kullanmadı. Onun yerine tamamen doğal bir  V12 kullandı. Muhteşem değil mi? Daha büyük ve daha güçlü.812_superfast_5Ferrari, F12’de kullandığı 6.3 litrelik motorun yerine, 812’de 6,5 litrelik V12 bir motor tercih etmiş.  Karşılaştırmaya devam etmek gerekirse, F12 731 bg güce sahipti. 812  ise 800 bg ve 718 nm torka sahip. Bu motor, şu an için Ferrari’nin en güçlü motoru konumuna geliyor. LaFerrari’de kullanılan motor da 800 beygire yakın güç üretiyordu ancak onu destekleyen bir elektrik motora sahipti. Gördüğünüz gibi 812, en güçlü önden motorlu Ferrari oldu. 100 kilometre hıza 2,9 saniyede ulaşan aracın, en yüksek hızı ise 211mph(340 kmh).  Evet, “Superfast”.

Araç en yüksek gücünü 8500 rpm’de verirken, en yüksek tork’a ise 7000rpm’de ulaşıyor.  Daha fazla silindir hacmi daha fazla performans demektir ancak Ferrari bununla yetinmemiş. Araca yüksek basınçlı bir yakıt sistemi ve havayı daha iyi alması için değişken geometrili bir sistem entegre edildi. Şirketin 7 ileri çift kavramalı şanzımanı böylesine bir gücün üstesinden gelmek için kendi özel dişli oranlarına sahip.812_superfast_6Araçta ki bir diğer değişiklik ise hidrolik direksiyondan elektrikli direksiyona geçmiş olması. Bu, elektrikli direksiyon sistemini kullanan ilk Ferrari yol arabası. Bu sistem Side Slip Control gibi diğer şasi sistemleriyle çalışarak işleri daha da kolaylaştırmamızı sağlıyor.

Ferrari bu geliştirilmiş aracının 365 GTB4’ü anımsattığını söylüyor. Aracın ön tarafında aktif kanatları var. Ayrıca aracın arka tarafında hava akışı sağlayan ve aracın yere basma gücünü arttıran, Formula 1’den çıkmış gibi duran bir difüzöre sahip. Yeniden şekillendirilmiş gösterge tablosu ve direksiyonda ki yeni kontroller ile iç kısım da biraz güncellendi. Şirketin 70.yıl dönümüne özel Rosso Settanta rengiyle muhteşem görünüyor.812_superfast_4Araç bu yıl içerisinde Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkacak. Bu arada, bu yıl markanın 70.yıl dönümü ve fuarda buna özel bir kutlama bekliyoruz. Fuardan sonra aracın teknolojisi, aerodinamisi ve fiyatı hakkında daha net bilgilere sahip olacağız. Ancak şunu söyleyebiliriz ki bu aracı almak için en azından cebinizde £250,000 bulundurmanız gerekli olacaktır.