Lotus Elise biraz güncellendi ve ürün yelpazesine yeni bir araç eklendi: “Sprint”

Bütün Lotus’lar hafiftirler ancak Sprint bu işi biraz abartmış. Kuru ağırlığının 800kg’den az olduğunu (tam konuşmak gerekirse 798kg) söylememiz sanırım yeterli olacaktır. Lityum-iyon pil (9kg) ve karbon yarış koltukları (6kg) gibi detaylar ağırlık tasarrufu sağlamış ve  aracın böylesi bir ağırlığa kavuşmasına yardımcı olmuş.

Polikarbonat arka cam ve gövdenin çeşitli yerlerinde kullanılmış karbon parçalar ile 6 kg daha tasarruf edilmiş. Üstelik bu saydıklarımızın tamamı Sprint’te standart. Aracın yanında alabileceğiniz opsiyonlarla 10-15kg daha tasarruf edebilirsiniz. Sonuç olarak Sprint, önce ki Elise Sport’tan 41kg daha hafif.  Neredeyse küçük bir insanın ağırlığı kadar.20170317105519-36c8882eAracın dış geliştirmelerine gelirsek, koyu siyah parçalar, özel tekerlekler ve özel şeritler göze çarpan detaylar. İç kısımda ise detaylar devam ediyor. İçeride, Sprint imzalı ve gövde renginde parçalar dikkat çekiyor. Alcantara opsiyonunu da unutmayın.

Sprint ürün gamında Elise Sport ve Elise Cup 250 arasında bulunacak. Sport’da olduğu gibi atmosferik 1.6 litre veya supercharged 1.8 litre motorla tercih edilebilecek. İlki, 135 bg ve 160nm tork üretirken 0-100 hızlanmasını 5,9 saniyede tamamlıyor. Diğeri ise 220 bg ve 250nm tork üretirken 0-100 hızlanmasını 4,1 saniyede tamamlıyor.20170317105518-bc9fedf51,8 litrelik versiyon, yeni bir egzoz sistemine sahip ve Lotus bunun “4 silindirli araçlar arasında ki en iyi ses” olduğunu iddia ediyor. Aracın süspansiyon ayarları aynı ancak yay oranları aracın “düşük” ağırlığı sebebiyle düzenlenmiş.

Siparişler şimdiden alınmaya başladı ancak teslimatlar Nisan ayında yapılacak. Bir önce ki halinden 23kg daha hafif olan Cup 250nin teslimatları ise Mayıs ayında başlayacak.