Sınırlı sayıda üretilecek olan 760 beygirlik Huayra Roadster gün yüzüne çıktı.

Genellikle bir spor arabanın üstü açık versiyonu kendisine göre daha ağır ve yavaş olur. Ancak Pagani, bu algıyı yıktı ve coupe versiyonundan daha hafif ve performanslı olan bir üstü açık araba yaptı. Yeni “Pagani Huayra Roadster”, 1280 kg kuru ağırlığa sahip ve coupe versiyonundan 79 kg daha hafif. Ayrıca Mercedes-AMG twin-turbocharged V12 motoru 764 bg ve 1000nm tork üretiyor. Hardtop versiyonu aynı tork değerini sağlasa da 44 beygir daha azına sahip.roadster.desert.01Bu kilo tasarrufu Huayra BC için geliştirilen teknoloji ile sağlandı: HiForge alüminyum süspansiyon parçaları ve BC modelinden gelen 7 ileri otomatikleştirilmiş manuel şanzıman. Pagani’ye göre yeni şanzıman, Coupe versiyonunda ki çift kavramalı şanzımana göre %40 daha hafif. Ayrıca yeni süspansiyonlar da normal Huayra’lara göre %25 daha hafif. Farklılıklar sadece ağırlıkla sınırlı değil tabi ki. Pagani arabayı hardtop versiyonuna göre daha “sert” yaptığını iddia ediyor.

Araçta ki tüm değişiklikler performans odaklı değil. Arabanın burnu biraz uzamış ve aşağı indirilmiş gibi duruyor, ızgara kısmı yani. Hatta biraz Zonda’ya benzemiş. Karbon fiber dokunmuş titanyumdan üretilen mavi gövdesi ve koltuğa kadar yükselen şık solungaçları arabayı oldukça güzel ve farklı gösteriyor. Tabi ki de en büyük yeniliği aracın üstünün açık olması. İsterseniz orayı karbon fiber veya cam bir tavanla doldurabilirsiniz. Yada kullanılmadığı zaman içeride katlı bir şekilde duran kumaşla.huayra_roadster_ginevra_2017_dett0001_dAraç Cenevre Otomobil Fuarında görücüye çıkacak ve 2.4 milyon$ fiyat etiketine sahip olacak. Ancak artık fiyat pek önemli bir detay değil çünkü üretilecek olan 100 adet Huayra Roadster’ın tamamı satıldı. Artık bu araçtan bir tane almak istiyorsanız, gözünüzü açık arttırma pazarlarından ayırmayın.