Honda, eski Formula 1 Dünya Şampiyonu ve şu anki NSX Super GT sürücüsü Jenson Button tarafından kırılan Hungaroring yarış pistindeki rekor turla Type R Challenge 2018’i tamamladı.

İngiliz sürücü, 4.38 km’lik Hungaroring pistini 2 dakika 10.19 saniyede geride bırakarak, 2016 yılında benzer bir etkinlik sırasında dördüncü nesil Honda Civic Type R tarafından kırılan önceki önden çekişli seri üretim otomobiller tur rekorunu geride bıraktı. Önceki rekor girişimlerinde olduğu gibi Japon marka yol lastikleri ve standart bir Civic Type R kullandı.

2006 yılında Hungaroring’de Honda ile ilk Grand Prix’ini kıran Jenson Button, bu pistteki güzel hatıralarına böylelikle bir yenisini daha eklemiş oldu. İngiliz pilot, tur ve araç hakkında sorulara ise ”Beni en çok şaşırtan şey, bu araba ile ne kadar geç fren yapabildiğiniz. Manuel şanzıman da gerçekten iyi çalışıyor. Bugünlerde çoğu araç manuel kutulara sahip değil, bu nedenle manuel kullanım hissine sahip olmak güzel. Her zaman arabaya çok daha bağlı hissediyorsun.” ifadeleriyle cevap verdi.Button’un elde ettiği bu süre, Honda’nın Type R Challenge etkinliği kapsamında Avrupa’nın ikonik pistlerinde elde ettiği beşinci önden çekişliler tur rekoru oldu. Honda Civic Type R’nin 2017 yılında Nürburgring’de elde ettiği 7 dakika 43.8 saniyelik rekoru da saydığımızda bu rakam altıya çıkıyor.

2018 yılı içerisinde ateşli Japon, Estoril’de 2 dakika 1.84 saniye, Silverstone’de 2 dakika 31.32 saniye, Spa’da 2 dakika 53.72 saniye ve Magny-Cours’da 2 dakika 1.51 saniyelik dereceler ile önden çekişli seri üretim otomobiller tur rekorunu elde etmeyi başardı. Honda Civic Type R’nin direksiyonunun başında Portekiz’de Tiago Monteiro, İngiltere’de Matt Neal, Belçika’da Bertrand Baguette ve Fransa’da Esteban Guerrieri olmak üzere sürekli farklı pilotlar yer aldı.