TG, 1390 BG’lik arkadan itişli GT-R’ı kullanıyor. Sıkı tutunun!

Traktör. Aman tanrım! Bizi görmedi. 100 km/s’yle yanlıyorduk ve bir anda yola çıktı. Bizi nasıl görmez? “Dikkat” dememe zaman kalmadan İrlandalı şampiyon driftçi Darren McNamara frenlere asıldı, yaklaşık 40 kez vites küçülttü ve ardından traktör şoförüne uluslararası “Ne yapıyorsun birader?” işaretini yaptı. Gücünü ön tekerleklere göndermeyen türünün tek örneği bu Nissan GT-R’ın yan koltuğundaysa ben oturuyordum. Bu, arkadan itişli, 1390 bg gücünde yanlamak için üretilmiş bir Nissan GT-R Spec-D Edition. Amacı, dünyanın en hızlı drift rekorunu kırmak. Nisanda bu otomobil Fujairah Uluslararası
Havalimanı’nın 2.8 km’lik pistinde kullanıldı. Sürücü Masato Kawabata, 336 km/s hızla
yanlamaya başladı ve 303.2 km/s hızla yanlayarak yeni bir rekor kırdı. Bu durumu gerçekten anlayıp sindirmeniz için size biraz zaman tanıyacağım. İngiltere’de 2016’nın en sıcak günü olabilir ve RAF Cottesmore Havalimanı’nın 2.7 km’lik pistinin ucunda Nissan duruyor. ABD Hava Kuvvetleri, II. Dünya Savaşı’nda askeri harekata başlayacağı gün bu
havalimanına C-47 nakliye uçakları indiriyordu. Burası ayrıca Soğuk Savaş’ta İngiltere’nin nükleer savunmasının en ön cephesiydi ve sonrasında Harrier Jump Jet’lerin son kalesi halini aldı. Kısacası hız ve fizik kurallarının zorlanması kavramları, buranın ruhuna işlemiş.
Nissan alışmam için 370Z GT Academy yarış otomobilini beraberinde getirmiş. Bu otomobil
ilk öğrenme aşamasında driftçiler için bir deneme aracı. Otomobili yanlamaya başlatmak hiç zor değil fakat ayağımı gaz pedalından çekmeyecek kadar tembel olduğum için ilk başta sürekli spin attım. Sonra yine attım… Ve evet yapıyorum… hayır yine spin attım.

_dls0995

Neyse ki gaz pedalını kullanmayı ve otomobili driftte yakalamayı öğrendikten sonra sol omzumun üzerinden bir yerlerden patlama sesi geldi ve otomobilin arkası birkaç santimetre
alçaldı. Pit alanına doğru gittik. Sol arka tekerleğin iç yanağının aşınıp güçlü şekilde patlamadığının ortaya çıkmasıyla ilginç bir başarı hissi kapladı. Bir lastiği patlattığım için mutluydum ve sıcaktan fazlasıyla yorulmuştum. Yanlarken 370Z’in klimasının kapalı olması
gerekiyordu ve bu nedenle otomobilin içi 40 santigrat dereceden fazlaydı. Yarım milyon dolarlık bir drift makinesiyle kaza yapmamla ilgili halüsinasyonlar gördüğümü hatırlıyorum. Garip bir gündü. GT-R içeride bekliyordu. Darren, sıralı tekerlekler alev alıyor. Bugün otomobilin üzerindeki lastikler, yanlamayı kolaylaştırması için daha küçük seçilmiş. Tahminimce standart bir GT-R, bu buz pateni yapan Godzilla’yı bir drag yarışında alt edebilir. Otomobili ben kullandığımda her anımda otomobilin her viteste yanladığına odaklanarak geçti. Garip şekilde önümde 4.0 lt V6 olmasına ve turbo yüksek sesle ıslık çalmasına rağmen GT-R’ı çok tehditkâr bulmadım. Debriyajı hafifti, direksiyonu çok rahattı. Sadece vites kolu düşündüğümden daha uzun bir yola sahipti ama her vites değişiminde lezzetli bir tıkırtı geliyordu ve bu durumu son derece gereksiz olan gücün ortaya çıkardığı bir anda yükselen devir izliyordu. Beşinci viteste 210 km/s hızı aşmış olmalıydım. Şimdi Darren’ın sırası. Piste çıkarken 90 derecelik bir virajda ufak bir şekilde yanladı. Dördüncü vitesi seçti ve pitin yanından geçerken uzunca yanlamaya başlamıştı ki, işte bu noktada traktör önümüze çıktı. İkinci denemesinde drifte giriş hızı daha yüksekti. Darren, traktör olayı nedeniyle biraz gergin görünüyordu. 45 derecelik ana dönüşte altıncı vitesi seçti, gaza sonuna kadar bastı ve V6’nın turbolarını harekete geçirmek için debriyajı tekmeledi. Altı noktadan koltuğa bağlı vücudum ve büyük oranda ter emmiş olan yarış tulumum, otomobille birlikte apekse doğru ilerledi. Ama daha önce böylesine yüksek bir viraja giriş ivmesi yaşamayan başım, başka bir yere gitti. İşte günün ikinci şokunu, dudağım Perpex camdan geri sektiğinde yaşadım. Boynum “Daha önce hiç böyle bir viraja giriş ivmesi deneyimlememiştim.” kafamı düz tutmaya başladığında, piste bir Harrier pilotunun yaklaşabileceği bir açıyla çıkıyorduk. 210 km/s’nin üzerindeydik ve yanlıyorduk. Ve evet, Darren sadece tek elini kullanıyordu. Mükemmel bir bağlamayla yönümüzü diğer tarafa çevirdi. Bir sağ, bir sol, bir sağ… Pistte 800 metre boyunca yanladık. Arka lastikler marmelada dönmüştü ve motor hâlâ limitördeydi. Sürücüm otomobili dumanın
içinden çıkardı. Bense kendi ellerimi bile göremiyordum. Kontakt lenslerim kurumuştu ve
ağzıma Toyo lastiklerin tadı geliyordu. Bu tat ağzımdan, kokuysa kıyafetlerimden günlerce
gitmedi. Nissan’daki çocuklar onların otomobiliyle yanlamanın alışkanlık yaratacağını söylemişti ama bu işin tadını bu kadar net şekilde alacağımdan kimse bahsetmemişti.