Jaguar, yeni elektrikli SUV modeli I-Pace’yi ortaya çıkardı. Yeni modelin İngiliz marka tarafından, spor otomobil performansını ve SUV modellerin pratikliğini bir arada sunduğu iddia edildi.

475 km menzile sahip olduğu açıklanan I-Pace, 432 hücreli 90 kWh’lik lityum-iyon bataryayı içinde barındırıyor. 50 kW’lik şarj aleti ile bataryaların %80’i 85 dakikada doldurulabildiği belirtilirken 100 kW’lik hızlı şarj aleti kullanıldığında ise bu süre 40 dakikaya iniyor.

“Performans, aerodinamik ve iç hacmi en iyi duruma getirmek için tasarlanmış bir mimari ile yeni pil elektrik teknolojisini bir arada kullanmak amacıyla tamamen yeni bir yol izledik. Sonuç, I-PACE gerçek bir Jaguar ve gerçekten sürücü odaklı bir elekrikli araç.” diye konuşan şirket yöneticisi Ian Hoban, ”I-Pace müşterileri için benzin istanyonları artık geride kaldı, araçlarını gece şarja bıraktıktan sonra her sabah dolu bir depoyla uyanacaklar.” ifadeleri ile sözlerini sonlandırdı.I-Pace’yi şarj etmek için 7kW’lik ev şarj aletini kullananlar bataryayı şarj etmek için 10 saatten biraz fazla süreye ihtiyaç duyacaklar. Akşam saatlerinde araçlarını şarj etmeye başlayan müşterilerin diğer gün için yeterli batarya doluluğuna ulaşacakları belirtildi.

Jaguar I-Pace’in güç ünitelerine geçecek olursak, her iki aksın üzerine yerleştirilen iki adet elektrikli motora sahip olan model toplamda 400 beygir güç ve 696 Nm tork üretebiliyor.

Sürekli dört tekerlekten çekiş sunabilen I-Pace’nin 0-96 km/s hızlanma süresi 4.5 saniye olarak açıklandı. Aracın yol tutuşunun da üst seviye de olduğu belirtilirken aracın sahip olduğu 50:50 ağırlık dağılımı ve opsiyonel olarak sunulan havalı süspansiyonlar aracın yol tutuşuna büyük katkıda bulunmuş. Jaguar, yeni elektrikli SUVmodellerinin sürüş karakterini, ‘olağanüstü sürüş konforu’ ve ‘çekici sürüş dinamikleri’ sözleriyle yorumluyor.Aracın tasarımına geçtiğimizde ise oldukça şık görünen bu SUV modelin C-X75 süper otomobilinden ilham alınarak tasarlandığını öğreniyoruz. Eğimli tavan çizgisi ile coupe formlu SUV sıfatının hakkını veren I-Pace, ön bölümdeki ince yapısı ve köşeli arka bölümü sayesinde sadece 0.29 cd rüzgar direncine sahip. Aracın aerodinamik verimliliğine oldukça önem veren Jaguar, soğutma işlemi için ise ön ızgarada açılabilen aktif vanalara yer vermiş.

Jaguar, I-Pace’nin orta sınıf boyutlarına rağmen sunulan iç hacmin büyük SUV’ler ile yarışabileceğinin altını çiziyor. Arka bölümde 890 mm diz mesafesi sunan I-Pace, 656 litrelik de bir bagaj hacmine sahip. Bu değer koltuklar katlandığında ise 1.453 litreye çıkıyor.

Jaguar’ın yeni Touch Pro Duo bilgi-eğlence sistemi ile gelecek olan elektrikli SUV, dokunmatik ekran ve kapasitif sensörleri bir arada sunuyor. Yeni bir navigasyon sistemine de ev sahipliği yapan model Amazan Alexa Skill ve yeni klima yazılım güncellemelerini de içinde barındırıyor.

2019 Jaguar I-PACE, İngiltere’de 63.495 £’dan başlayan fiyatlarla satışa sunulurken S, SE ve HSE paketlerine ek olarak First Edition versiyon da sipariş edilebiliyor.