Amerikan araçları hiçbir zaman Japonya’da başarılı satış rakamlarına ulaşamamıştır. Jeep ise bu sene gösterdiği başarılı rakamlar ile bu tabuyu yıkmış gibi görünüyor.

Yılın ilk 8 ayında Japonya’da 6.344 araç satan marka, satış rakamları konusunda diğer Amerikan markaları ile arasını oldukça açmış. Açıklanan rakamlara göre yılın ilk 3 ayında Chevrolet toplamda 373 araç satarken bir diğer Amerikan markası olan Cadillac ise sadece 327 adet araç satabilmiş.

Son 8 yılda Jeep’in Japonya’daki popülerliği giderek yükseliyor. 2009 yılında 1000’den daha az araç satan marka özellikle Renegade modeli ile birlikte önemli bir yükseliş yakaladı. Geçtiğimiz sene 9388 araç satan Jeep bu sene 5 haneli rakamlara ulaşmayı hedefliyor. Yeni Compass ve Wrangler modelleri ile birlikte bu hedefi gerçeğe dönüştürmesi beklenen markanın ilerleyen yıllarda ise daha yüksek satış rakamlarına ulaşacağı öngörülüyor.

FCA’nın bölge müdürü Pontus Haggstorm markanın başarısındaki en büyük etkenin araçlarını Japonya halkının ihtiyaçlarına yönelik geliştirmesi olduğunu belirtti.

Haggstorm konu hakkında, ‘Bunu yapmak için para harcamak ve mühendislik yeteneklerimizi göstermek zorundayız, ancak buna değer olduğunu düşünüyorum. Burada işimizi zorlaştıran, maliyeti arttıran ve araçları Japonya’ya getirirken zaman harcamamıza neden olan şeyler var. Ancak ticarette engeller var mıdır? Tüm içtenliğimle söylüyorum, hayır. Japonya’da araç satamayacağım veya başarıya ulaşamayacağım mazeretler var mı? Yok.’ ifadelerini kullandı.