Koenigsegg Agera RS, geçtiğimiz aylarda trafiğe kapatılan bir yolda elde ettiği ortalama 447.2 km/s’lik hız ile en hızlı seri üretim otomobil rekorunu elde etmişti. Uzun süre konuşulan bu derecenin ardından Detroit Otomobil Fuarı’nda konuşan Christian von Koenigsegg ve Michelin ürün müdürü Eric Schmedding, hem otomobilin hem de Pilot Sport Cup 2 lastiklerin henüz tam potansiyele ulaşmadığını belirttiler.

Agera RS’in 300 mil (482.8 km/s) hıza ulaşabileceğini belirten Koenigsegg, bu derecenin ulaşılabilir olduğunu belirtirken bunun için aracın daha fazla devir çevirmesi gerekeceğini ve şanzımanın daha uzun dişli oranlarına sahip olması gerektiğini belirtti. Koenigsegg ayrıca, ”Bu kadar hızlı sürmek korkutucu ve tehlikelidir çünkü hayvanlar, kuşlar, tümsekler ve rüzgar gibi birçok kontrol edilemeyen etmen bulunuyor. Yapılabilir bir derece, ancak şuan böyle bir planımız yok.” açıklamasında bulundu.Schmedding ise lastiklerin rekor denemeler için üretilmediğinin ancak bu hızlarda kullanılması için onaylanmamış olsalar da lastiklerin kapasitesinin çok daha yüksek noktalarda olduğunun altını çizdi. Schmedding’e göre lastiklerin saatte 300 mil hıza çıkıp çıkamayacağı otomobilin bu hıza ne kadar hızlı ulaşacağına bağlı. Yüksek süratlarde lastiklerinin parçalanmasının en büyük nedeninin ısınma olduğunu belirten Schmedding, hız denemesi yapacak otomobilin belirtilen hızlara hızlı bir şekilde çıkması takdirde bir sorunun yaşanmayacağını sözlerine ekledi.

Şimdilik yeni bir rekor denemesi uzak görünse de Koenigsegg, yaptığı açıklama ile rakiplerine göz dağı vermiş gibi görünüyor. Olası bir üreticinin(ki en büyük aday Bugatti görünüyor) Agera RS’in rekorunu geçmesi durumunda Koenigsegg’in de en kısa zamanda cevap vereceğini söyleyebiliriz.