Lamborghini, Huracan’ı yeniledi ve isminin sonuna EVO takısını koydu. Araç Dinamiği Kontrol Sistemi ve gelişmiş bağlantı özelliklerine sahip yeni bilgi-eğlence sistemi ile birlikte tanıtılan modelin 0-100 km/s hızlanma süresi de sadece 2.9 saniye olarak açıklandı.

Aracın ortaya çıkan teaser fotoğrafları sayesinde bazı detaylara sahiptik ancak Huracan EVO’nun tamamen ortaya çıkması ile yapılan güncellemeleri çok daha iyi bir şekilde görme fırsatı yakaladık.

Lamborghini, Huracan EVO’da daha iyi hava akımı sağlayan entegre kanat tasarımlı ön splittera sahip yeni bir ön tampona yer vermiş. Bunların dışında, büyük hava girişleri aracın imzası niteliğinde olan ‘Y’ harfini oluştururken profilden baktığımızda ise yeni jantları ve hava girişlerini de görüyoruz.

Yeni Huracan EVO’da yer alan en büyük değişiklik ise arka bölümde meydana gelmiş. Çift egzoz çıkışı daha yukarı yerleştirilirken, daha fazla yere basma kuvveti için arka bölüme entegre, oluklu bir spoylere de yer verilmiş. Yeni spoylerin araca çok daha agresif bir görüntü kattığını söylemeden de geçmeyelim.

Otomobilin tabanı da tamamen aerodinamik verimliliği arttırmak için geliştirilmiş. Hatta Lamborghini’ye göre Huracan EVO hava akımı dostu tasarımı sayesinde selefine göre 5! (beş) kat daha fazla yere basma kuvveti ve aerodinamik yapı sunuyormuş.8314abe2-2020-lamborghini-huracan-evo-unveiled-3Şirketin CEO’su Stefano Domenicali, “Huracan EVO, evrimin en net tanımıdır: bir adım öne geçerek segment parametrelerini yeniden tanımlıyor. Her ortamda en duyarlı, algısal ve çevik sürüş deneyimi sunarken sürüşü de oldukça kolay.” açıklamasında bulundu.

Huracan EVO’nun içine göz attığımızda ise Alcantara ve deri ile kaplanmış kokpitte ‘EVO’ logoları ile karşılaşıyoruz. İsteğe bağlı olarak ambiyans aydınlatmasına yer verilen model, ayrıca karbon görünümlü detaylar ile de süslenebilecek.
Teknolojik açıdan da gelişen modelde 8.4 inçlik hareket algılayıcılı merkezi bilgi-eğlence ekranı sunuluyor. Apple CarPlay, navigasyon, tümleşik yüksek kapasiteli sabit disk ve isteğe bağlı çift kameralı telemetre sistemi de yine yeni Huracan EVO yer alan yenilikler arasında.
Huracan EVO’nun 5.2 litrelik atmosferik motoru artık 8.000 devirde 640 beygir güç üretebiliyor ve 6.500 devirde maksimum 600 Nm tork değeri sunuyor. Selefine göre 30 beygirlik bir güç artışına sahip olan model, ağırlık avantajı ile birlikte artık sadece 2.9 saniyede 100 km/s hıza çıkabiliyor. 200 km/s hıza ulaşmak için 9 saniyeye ihtiyaç duyan Huracan EVO, 100-0 km/s frenlemesini ise 31.9 metrede tamamlıyor. Yeni modelin son hızının ise 325 km/s’den fazla olduğu belirtildi.
Tüm bunlarında dışında Lamborghini Huracan EVO, dinamik anlamda kontrol sağlayan ve Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI) adı verilen merkezi bir işlem birimi olan yeni bir teknolojiye de ev sahipliği yapıyor. Arka tekerlekten yönlendirme sistemi de yine Huracan EVO’da sunulan yenilikler arasında.