Lamborghini, zengin tarihine rağmen özellikle son on yılda yeni teknolojileri araçlarında kullanmaya pek yanaşmıyor.

Örnek vermek gerekirse, çift kavramalı şanzımanı oldukça geç sunan marka, rakiplerinin hepsi hibrit modeller sunarken henüz bir hibrit modeli de hayata geçirmiş bulunmuyor. Lamborghini, otonom sürüş konusunda da bu tutumundan vazgeçmeye pek niyetli değil.

Digital Trends’in yaptığı bir röportajda Lamborghini Ar-Ge patronu Maurizio Reggiani, markanın sürücü odaklı araçlar üretmekte ısrarlı olduğunu ve otonom teknolojiler konusunda aceleci davranmayacaklarını belirtti.

Reggiani röpotaj sırasında, ‘‘Bir Lamborghini satın alırsanız, eğlenmek ve sürüş keyfi yaşamak için satın alırsınız. Gerçek otonom sürüşten bahsediyorsak, sanırım bunu sunan son marka biz olacağız.’’ ifadelerini kullandı.Lamborghini, yakında spor otomobilleri de vuracak olan otonom sürüş teknolojisi konusunda geri adım atacak gibi görünmüyor ancak markanın SUV modeli Urus’ta bazı sürüş teknolojilerini kullanmaktan çekinmeyecek.

Yönetici, ”Adaptif hız sabitleyici, kamera, şerit takip asistanı gibi sistemlere sahip olacağız. Bir premium araçta bulunan her özellikle Urus’ta mevcut olacak ancak tam otonom sürüş özelliklerine yakın bir donanım bulunmayacak.’’ diyerek Urus hakkındaki düşüncelerini de dile getirdi.