Lamborghini, uzun zamandır beklenen SUV modeli Urus’u sonunda ortaya çıkardı. Yüksek performanslı modeli SUV pazarına farklı bir hava kazandırmayı planlayan İtalyan marka, Urus ile oldukça başarılı satış rakamlarına ulaşmayı hedefliyor.

Aracın tasarımından başlayacak olursak, genel olarak oldukça beğendiğimiz aracı, yerden yüksek konumlandırılmış bir spor otomobil olarak nitelendirebiliriz. Ön bölümde yer alan geniş hava girişleri ve ‘Y’ formlu şık LED farları ile oldukça dikkat çekici görünen Urus, eğimli tavan çizgisiyle coupe formlu SUV karakterini öne çıkarıyor. Geniş çamurlukları ve belirgin omuz çizgisiyle kaslı bir yapıya sahip olan modelin çerçevesiz kapıları ise sportif karakterini ön plana çıkarıyor. Stop lambalarında da benzer‘Y’ formlu LED farların kullandığını gördüğümüz aracın sahip olduğu agresif arka difüzörü ve 4 çıkışlı egzoz sistemi ile Urus’un özel bir SUV olduğu her açıdan vurgulanmak istenmiş.

Sportif dış tasarımın iç mekana da anı şekilde yansıdığını söyleyebiliriz. Alcantara ve karbon fiber detaylar ile aracın iç mekanın da dışı gibi etkileyici olması sağlanmış. Orta konsolda yer alan 2 adet dokunmatik ekran sürücüsüne bilgi-eğlence sistemi ve klima kontrolleri gibi birçok sistemin kullanımına olanak sağlarken dijital gösterge paneli de araç hakkındaki tüm bilgileri sürücüsüne aktarmakla görevlendirilmiş. Apple CarPlay ve Android Auto desteğine sahip olan bilgi-eğlence sistemi sesli komutlar ile de yönetilebiliyor. Standart olarak 8 hoparlörlü bir ses sistemi ile gelen araçta ayrıca isteğe bağlı olarak 3D ses deneyimi yaşatan 1.700 watt’lık Bang&Olufsen ses sistemi ile de tercih edilebiliyor. Lamborghini, performanslı SUV modelinde çeşitli güvenlik sistemlerine de yer vermiş.Yeni modelin kaputunun altında ise Aventador ve Huracan modellerinin aksine turbo destekli 4.0 litrelik V8 motora ev sahipliği yapan araç 650 beygir ve 850 Nm tork değerlerine sahip. 0’dan 100 km/s hıza 3.6 saniyede çıkan araç 200 km/s hızlanmasını ise sadece 12.8 saniyede tamamlıyor. Maksimum hızı 305 km/s olarak açıklanan model sahip olduğu bu değerler ile SUV piyasasına hızlı bir giriş yapmayı hedefliyor. Oldukça etkileyici rakamlara sahip çift turbo destekli V8 motora sahip Urus’un yanında ilerleyen süreçte ise hibrit bir versiyon da katılacak.

8 ileri otomatik şanzıman ile gücünü 4 tekerleğe birden aktarabilen araçta yer alan çekiş sistemi standart olarak öne %40 arkaya %60 oranında güç dağılımı uygularken yol koşullarına bağlı olarak motorun gücünü ön tekerleklere maksimum %70 arka tekerleklere ise %87 oranında dağıtabiliyor.

Urus modelinde Aventador S’ten tanıdığımız 4 tekerlekten yönlendirme sistemini de sunulurken bu sistem sayesinde arka tekerlekler düşük hızlarda direksiyonun tersi yönde hareket ederek aracın manevra kabiliyeti arttırılırken yüksek hızlarda direksiyon ile aynı yönde dönerek aracın çevikliğine katkıda bulunulmuş.

SUV modeli üretirken genlerinden kopmayarak ilk olarak performansı düşünen İtalyan marka performans odaklı bir ağırlık merkezi yaratmak için motoru daha düşük seviyede konumlandırırken ana turboyu da yanma odasına yakın yerleştirerek motorun tepkisini arttırmış.Yeni SUV modeli ile her türlü ihtiyacı göz önünde bulunduran marka, sunduğu 6 farklı sürüş modu ile aracı tüm yol koşullarına uygun hale getirmeyi planlamış. Strada, Sport, Corsa, Neve(Kar), Terra(off-road) ve Sabbia(kum) olmak üzere 6 özel sürüş moduna sahip olan Urus’ta ayrıca sürücünün kendi ayarlarını yapabileceği Ego moduna da yer verilmiş. Neve, Terra ve Sabbia sürüş modları aracın ortam koşullarına göre şasi yüksekliğini değiştirirken Strada, Sport ve Corsa modları ise aracın sürüş karakterini sürücünün isteğine göre ayarlamasına olanak sağlıyor.

Tüm bu etkileyici performans rakamlarına ek olarak, Lamborghini Urus boyutlarıyla da dikkat çekiyor. 5,11 metre uzunluğa, 2,02 metre genişliğe ve 1,64 metre yüksekliğe sahip olan araç bu anlamda da birçok rakibinin önünde yer alıyor. Büyük boyutları sayesinde 616 litre bagaj hacmine sahip olan aracın günlük kullanıma da ne kadar uygun olabileceği görülüyor. Aynı MLB Evo platformunu paylaştığı Cayenne Turbo’dan daha hafif olan Urus, 3 metreyi aşan aks mesafesi ile iç mekanda da geniş bir yaşam alanı vaat ediyor.

Performans rakamlarının yanında karoseri ve boyutları ile çok yönlü karaktere sahip Urus ile büyük satış rakamlarına ulaşmayı hedefleyen Lamborghini, SUV modeli için üretim tesislerini de elden geçirerek kapasitesini iki katına çıkarmıştı. Yeni modelin sahiplerine 2018 yılının bahar ayında ulaştırılması beklenirken Urus’un Avrupa’daki fiyatı 171.429 Euro olarak belirlenmiş.