Türkiye lastik sektörü lideri Brisa’nın öncü markası ve Türkiye’nin sağlam lastiği Lassa, yaptığı testlerde, Greenways’in en uygun fiyatlı rakibine göre 3 kattan fazla yol yaparak, uzun vadede en ekonomik ve sürdürülebilir lastik tercihi olduğunu kanıtladı.

Son dönemde araç sektöründe 16 inç ve üzeri janta sahip otomobil sayısında hızlı bir yükseliş yaşanıyor. Bununla birlikte orta segment ve ekonomi sınıfı araçların kullandığı 13-14-15 inç ebat jant grubu, özellikle Türkiye yenileme pazarında liderliğini koruyor. Lassa, lider olduğu bu segmentte Greenways lastikleriyle son kullanıcıya %30 daha uzun ömür ve %45 km başına maliyet tasarrufu sağlıyor.

Lassa saha mühendislerinin yaptığı testler sonucunda, yakıt verimliliğini artırmak ve emisyonları azaltmak üzere özel olarak tasarlanmış çevreci ürünü Greenways’in rakiplerine kıyasla emniyet, performans ve sağlamlıkta yüksek bir verimlilik sağladığı kanıtlandı. Greenways hem lastik ömründe, hem de km başına maliyette en yakın rakiplerinin açık ara önünde yer aldı.

Lassa Greenways’in, bir önceki Lassa desenine göre başarısı da TUV testlerinde kanıtlanmıştı.  Greenways, hafif konstrüksiyonu, optimize edilmiş diş derinliği, yeni teknolojilerle geliştirilmiş modern deseni sayesinde yaklaşık %5,5 yakıt tasarrufu sağlıyor. Türkiye’nin farklı yol koşullarında test edilen çevreci, verimli ve uzun ömürlü olan Lassa Greenways, 13 -14 -15 inç ebatta jant kullanılan orta segment ve ekonomi sınıfı araçlar için en iyi tercih olarak öne çıkıyor ve yapılan harcamanın karşılığını veriyor.

Brisa hakkında:

Brisa’nın temelleri, Sabancı Holding ve ortaklarının girişimiyle 1974 yılında kurulan Lassa ile atılmıştır. Lastik sektöründe dünyada yaşanan gelişmelere paralel olarak; 1988 yılında Sabancı Topluluğu ile Dünyanın en büyük lastik üreticisi Bridgestone Corporation arasında gerçekleşen ortaklık sonucunda, Brisa bugünkü adını almıştır ve 25 yılı geride bırakmıştır. Türkiye lastik endüstrisinin lideridir.

 1993 yılında ilk Ulusal Kalite Ödülü’nü kazanan Brisa, 1996 yılında da iş mükemmelliği konusunda gösterdiği üstün performans sonucu Avrupa Kalite Büyük Ödülü’nü kazanan ilk Türk şirketi olmuştur. Brisa Kocaeli Üretim tesisleri, 361.000 m2ye ulaşan kapalı alanıyla, dünyanın tek çatı altındaki en büyük lastik fabrikalarından biridir. Bu tesis, aynı zamanda, Bridgestone’un dünya üzerindeki en önemli üretim üslerinden biri olma özelliğini de taşımaktadır. Brisa, Aksaray Organize Sanayi Bölgesi’nde kuracağı 4,2 milyon adet lastik üretim kapasitesine sahip yeni üretim tesisini 2018 yılında devreye almayı planlamaktadır.

 Brisa’nın ürettiği Lassa markası, bugün 60’ı aşkın ülkede 80 distribütörüyle faaliyet göstermekte, 580’in üzerinde tabelalı mağazası bulunmaktadır. Uluslararasında derinleşmek ve global marka olmak hedefine ilerleyen Lassa, 2018-2019 sezonu sonuna kadar FC Barcelona salon sporları takımlarının “Global Resmi Lastik Partneri”dir.

 Türk ekonomisine olduğu kadar ülkenin toplumsal gelişimine de önem veren Brisa, sürdürülebilirlik faaliyetlerini çevresel, ekonomik ve toplumsal açıdan ele almaktadır. Biyoçeşitliliğe katkıda bulunduğu “Turnalar Hep Uçsun”, eğitime katkısını ortaya koyduğu “Brisa Mensupları Öğrenimi Destekleme Derneği”, trafikte emniyetli sürüşe katkı sağladığı “Lassa Yola Sağlam Çık” ve “Bridgestone #emniyetimiziçin2dakika”, ülkemizin tarım alanında gelişimine destek verdiği “Lassa ileTarım Sağlamsa Gelecek Sağlam” ve kültürel bir değer olan “Brisa Müze” ön plana çıkan projeleri arasındadır.

 “Yolculuğunuzun Geleceğini Tasarlıyoruz” vizyonuyla çalışmalarını sürdüren Brisa, bir sanayi şirketinden inovasyon şirketine dönüşümünü hızla devam ettirmektedir. Brisa, sürdürülebilirlik vizyonundan aldığı ilham ve inovasyon anlayışıyla, fosil yakıt kullanmadan yalnızca güneş enerjisiyle çalışan “Solar Impulse”ın, 2015-2016 yılları arasında dünya çevresinde gerçekleştirdiği bir tam tur yolculuğun Türkiye Resmi Partneri olmuştur.

 Brisa stratejik yönetimdeki başarısı ile 2014 yılında Palladium Group tarafından verilen Hall Of Fame(Stratejik Yönetim Oscar’ı) ödülü sahibi olmuştur. İnovasyon alanındaki çalışmaları ise 2014 ve 2015 yıllarında TİM Müşteri Odaklı Hizmet İnovasyonu ödülünü ve 2014 yılı Avrupa İş Dünyası Ulusal İnovasyon Şampiyonu ünvanını getirmiştir.

 2016 yılında “Türkiye’nin lastik markası” Lassa’nın 42’inci yılını kutlayan Brisa, Bridgestone, Lassa, Dayton, Kinesis, Firestone lastik markaları, Bandag kaplama markası, Energizer akü markası, ana markaları ile beraber Lastiğim, Lastik Vs ve Speedy satış noktaları, OtoPratik ve Propratik hizmet noktaları, Lastik.com.tr internet satış sitesi, Mobilfix ticari araç filolarına yerinde bakım sağlayan mobil bakım servisi, Probox ve Bridgestone Box mobil satış ve hizmet noktası ve Lastik Oteli lastik saklama hizmetiyle Türkiye’ye değer kazandırma kararlılığındadır.