Klasik bir Chevy’yi geleceğin klasiği yapmak…

Bu nedir?

Bu otomobil dışarıdan hafif ama zevkli bir şekilde modifiye edilmiş ikinci nesil 1970 Camaro gibi görünse de, Nick Relampagos’un otomobilinin turuncu gövdesinin altında ciddi değişiklikler var. Bu değişikliklerin asıl amacı ise Nick’in autocross ve pistte yarışıp, ABD’nin en hızlı ve en iyi yol tutan klasik otomobillerine ev sahipliği yapan Optima Ultimate Street Car Challenge Series’i de kazanabilecek bir otomobil yapma isteği. Bu kadar modifiyenin üstüne bunun sadece pistlik bir yarış otomobili olduğunu düşünmeyin. Nick onu her gün işe giderken kullanıyor, haftasonlarında ise yarışlara katılıyor.

Onu özel kılan ne?

18 inç’lik kocaman arka tekerlekler size bir ipucu vermediyse biz söyleyelim, bu Camaro bir hayli güçlü. Otomobilin standart motoru GM’in 6.2 litrelik LSA ünitesiyle değiştirilmiş, ayrıca Lingenfelter ve Synergy Performance gibi isimlerden parçaların bulunduğu uzun bir parça listesi de mevcut. Bu modifikasyonların tamamı motorun standart gücünü 122 bg arttırarak 679 bg gibi daha tatmin edici bir değere taşımış.

Özelliği sadece motorunda mı?

Motorun altında kalan tüm parçalar da elden geçmiş. Alüminyum aks, ön ve arkada Z06 frenleri, RideTech arka süspansiyon, amortisörler ve ön viraj demiri yeni parçalardan sadece bazıları. Otomobil hâlâ standart 3.73 orana sahip arka aks kutusuna sahip ancak güç yola Eaton Posi diferansiyel ve Moser aks ile iletiliyor.

Peki ya gövdede ne değişiklikler var?

Gövde de detaylı bir operasyondan geçirilmiş. Nick, bu işe başlarken otomobili hafifletmek istediğini söylüyor. Bunun için ise Anvil Auto’nun karbon fiber parçalarını kullanmış – bu parçaların bir listesi var ancak otomobilin şasisi dışında neredeyse bütün parçaları karbon fiber. Bu da 91 kilogramlık bir ağırlık tasarrufu sağlamış. Otomobilin orijinal görünümünü hoş bulan Nick, orijinal kromajların tamamını olduğu gibi bırakmış.

Ne kadar hızlı?

Bu Camaro’yu ve Nick’in onun potansiyelini gösterme isteğini hafife alacak herkesi korkutmaya yetecek kadar hızlı. Bir etkinlikte otomobile olan bu aşırı sevgisini gösterdiği sırada Nick, bir piston kırmış. Bu olaydan sonra yarışmadan çekilmek yerine, Camaro’sunu daha da güçlü parçalarla onarıp yoluna devam etmiş.

Hiç ödül kazandı mı?

Otomobil bittiğinde, “Terra Nova 2015 Outstanding Classic Custom” gibi birkaç ödül kazanmış ancak Nick’in asıl amacı; bu büyük Camaro’yu olabildiğince fazla yolda ve pistte, olabildiğince sık kullanmak.

Bu onun son özel otomobili mi, yoksa başka planları var mı?

Nick, “Buna mükemmel demek zor,” diyor. “Mükemmel demek çok masraf demek. Yaptığım bu otomobil, yıllar boyunca hayran kalabileceğim ve sürekli geliştirebileceğim bir proje.” Bunları söylese de Nick, yeni proesini gözüne kestirmiş bile: Eşinin 69 model beyaz Camaro convertible’ı. Onun üzerinde çalışmaya başladığında ortaya çıkacak otomobilin bu Camaro’ya çok benzeyeceğini söyleyebiliriz.