On binince Lamborghini Huracán, İtalya’da üretim bandından indi.

Üretilen 10.000’inci araç Verde Mantis yeşili bir Huracán Performante’ydi. 640 beygir güç ve 600 Nm tork üreten 5.2 litrelik V10 motor, aracı  2.9 saniyede 100 km/s hıza çıkarırken Performante’nin son hızı ise 325 km/s.

Başarılı satış rakamları yakalayan Huracán’ın üretimine birkaç yıl daha devam edecek, ancak şimdiden aracın halefi hakkında konuşmalar başladı. Yapılan bir röpotaj sırasında, Lamborghini teknik sorumlusu Maurizio Reggiani, V10 motorun şirketin DNA’sının bir parçası haline geldiğini ve yeni nesil modelde bulunmaya devam edeceğini öne sürmüştü. Gazetecilere konuşan Reggiani, ” Neden farklı bir şeye ihtiyacım olsun ki? Atmosferik motora güveniyorsam neden güç ünitemi V6 veya V8’e düşürmem gereksin.” açıklamasında bulundu.

Atmosferik V10 motordan vazgeçme konusundaki isteksizliğine rağmen, Reggiani gelecek için bazı değişikliklerin yapılması gerektiğini vurguladı. Henüz ortada resmi bir açıklama yok ancak ancak mühendis, Huracán’ın halefinde artan yakıt ekonomisi ve emisyon standartlarını karşılamak için bir çeşit elektrik desteği kullanabileceklerini ima etti. Aventador’un halefinin de hibrit bir ünite kullanacağının iddia edildiği bu günlerde, Huracán’ın da benzer bir kaderi yaşaması kimseyi şaşırtmayacaktır.

Reggiani, Lamborghini’nin “her zaman müşterilerinin kölesi” olduğunun altını çizerken dört tekerlekten çekiş ve arkadan çekişli süper otomobiller sunmaya kararlı olduklarını dile getirdi. Ancak, Lamborghini BMW M5’in ayak izlerini takip etmeyecek ve bir tuşla arkadan çekiş sağlayan dört tekerlekten çekiş sistemine yönelmeyecek. Aracın süspansiyon ayarlarının dört tekerlekten çekişe ve o ağırlığa göre ayarlandığını söyleyen Reggiani, bir tuşla dört tekerlekten çekişli bir aracın arkadan çekişli olmasını doğru bulmadığını dile getirdi.