Japon çelik üreticisi Kobe Steel Ltd. şirketi çalışanlarının üretimde kullanılan alüminyum ve bakır parçaların güç ve dayanıklılık raporlarında sahtecilik yaptığı ortaya çıktı. Birçok alanda çalışmalarını yürüten şirket otomotiv endüstrisinde de Toyota, Honda ve Subaru gibi markalara malzeme tedarik ediyordu.

Toyota, bahsi geçen şirketin sağladığı çelik malzemeyi araçlarının kaputunda, kapılarında ve diğer çeşitli gövde parçalarında kullandığını açıklarken, diğer üreticiler Honda ve Subaru ile birlikte Kobe Steel’e dava açacakları öğrenildi.

Kobe Steel, ürünlerinin 200’den fazla şirkete gönderildiğini belirtirken, bazı çalışanlarının metallerin mukavemet rakamlarını değiştirerek müşterilere istediği kalite standartlarının yakalanmış gibi gösterdiklerini söylüyor. Şirketin Japonya’da bulunan dört fabrikasında da aynı sorunun olduğu gelen haberler arasında.Toyota sözcüsü Takashi Ogawa yaptığı açıklamada, otomobil üreticisinin etkilenen araçları belirlemek için çalıştığını söylerken ‘‘Hangi araçların bu durumdan etkilendiğini ve hangi parçalarda kullanıldığını tespit etmek için hızla çalışıyoruz. Tedarikçinin böyle bir hareketle uyumluluk yasalarının çiğnenmesine sebep olması kabul edilemez.’’ ifadelerini kullandı.

Kobe Steel, mukavemet rakamları ile oynanan metallerin Eylül 2016 ile Ağustos 2017 tarihleri arasında gönderildiğini iddia etti. Bu rakamlar göze alındığında, parçaların değişiminin şirkete 133 milyon dolara mal olacağı belirtilirken şirket yetkilileri rakamın daha yüksek bedellere çıkmasından korkuyor.

Bu durumun son zamanlarda Türkiye’deki müşterilerin de şikayet ettiği, yeni Honda Civic sedanların C sütünlarında oluşan eziklere neden olup olmadığı ise henüz bilinmiyor.