Hibrit modellere oldukça önem veren Porsche, yenilenen Cayenne E-Hybrid’i tanıttı.

2019 yılının ilk çeyreğinde satışa çıkması beklenen SUV model 3.0 litrelik turbo beslemeli V6 motora ev sahipliği yapıyor. 340 beygir ve 450 Nm tork üretebilen bu üniteye ek olarak 136 beygir güç ve 400 Nm tork değerlerine sahip elektrik motoru eşlik ediyor. Gücünü 14.1 kWh’lik lityum-iyon bataryadan alan Cayenne E-Hybrid toplamda 461 beygir güç üretebilecek.

0’dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede çıkabilen Cayenne E-Hybrid’in son hızı ise 252 km/s olarak belirlenmiş. Önceki Cayenne S E-Hybrid ile karşılaştırdığımızda yeni modelin 0.7 saniye daha hızlı ve son süratinin de 9 km/s daha fazla olduğunu görüyoruz.

Batarya boyutları değişmeyen modelde daha yüksek kapasite ve gelişmiş enerji yoğunlu ile yeni standartlara göre elektrikli kullanımlarda menzilinin 44 km’ye ulaştığı belirtildi. Elektrikli kullanım sırasında aracın maksimum hızı ise 133 km/s olarak açıklandı. Bataryalar bittiğinde standart 3.6 kW’lik şarj aleti ile 230 V’lik bağlantı ve 10 amperlik akım ile 7.8 saatte yeniden şarj edilebildiği belirtildi. İsteğe bağlı olarak alınabilen 7.2 kW’lik şarj çihazı ile ise bu süre 2.3 saate kadar inebiliyor.

Tasarım anlamında standart Cayenne modelinden farklı olarak Acid Yeşil fren kaliperleri ve ayrıntılara sahip olan hibrit versiyon ayrıca taşıdığı özel şarj portu ile ayrılabiliyor.

Küçük tasarım farklılıkları iç mekanda da devam ediyor. Dış bölümde olduğu gibi Acid Yeşil renkli detaylara sahip olan kokpitte, gösterge paneli ve bilgi-eğlence sistemi de hibrit versiyon için özelleştirilmiş. Hibrit modelde ayrıca Kabin Düzenleme sistemi, Sport Chrono Paketi ve Porsche Aktif Süspansiyon sistemi de yer alıyor.

Cayenne E-Hybrid’in lansmanının ardından Porsche, Cayenne model ailesinde yeni özellikler sunacak. Öne çıkan özellikler arasında ısıtmalı ön cam, baş-üstü ekran göstergesi ve masaj koltukları yer alıyor. Müşteriler ayrıca ilk kez bir Porsche modelinde 22 inçlik jantları sipariş edebilecekler.