Porsche, bu sene Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın en üst seviyesi olan LMP1 kategorisinde yarışmayacak olabilir  ancak bu Le Mans’ı daha önce kazanan 919 Hybrid’in işinin bittiği anlamına gelmiyor. Yeni 919 Evo, WEC’in birçok kural ve yönetmeliğinden kurtarılarak daha güçlü ve daha hafif hale getirilmiş.

Peki sonuç ne mi? 1.41.77 ile geçtiğimiz yıl Lewis Hamilton’a Spa’da pole pozisyonunu getiren 1.42.553’ten 0.783 saniye daha hızlı bir tur. Aynı zamanda 919’un 2017’de Spa 24 yarışında elde ettiği süreden de 12 saniye daha başarılı. 919 Evo’nun direksiyonunn başına geçen Neel Jani, 7 kilometrelik pistte ortalama 246.2 km/s hıza ulaşırken maksimum hızı ise 358.88 km/s olarak açıklandı.

”Güç aktarma organının tüm donanımı değişmeden kaldı.” açıklamasında bulunan Porsche, ancak yakıt akışını sınırlayan WEC kuralları ortadan kaldırılınca 2.0 litrelik turbo beslemeli V4 motorun gücü 500 beygirden 720 beygire çıktığını belirtti. Yerine geldikleri parçalardan çok daha büyük olan yeni ön difüzör ve arka kanat, rüzgar direncini azaltmak adına aktif şekilde kontrol edilebiliyor. Bu ve bunun gibi aerodinamik geliştirmeler, 919 Evo’nun geçtiğimiz yıl Spa’da yarışan araca oranla %53 oranında daha fazla yere basma kuvvetine sahip olmasına olanak sağlıyor. Porsche’nin iddiasına göre araçları, Formula 1 aracından daha fazla yere basma kuvveti uyguluyor.

Porsche ayrıca yeni araçlarının dört tekerlekten bağlantılı yeni bir fren sistemi, farklı bir hidrolik direksiyon ve daha güçlü süspansiyona sahip olduğunu belirtti. Klima, ön cam sileceği ve çeşitli sensörlerinden de kurtulan Alman üretici, 919 Evo’nun sadece 849 kg ağırlığa sahip olmasını sağlamış.

”Yol tutuşu benim için tamamen yeni bir seviye.” diye konuşan Jani,”Önceden böyle bir seviyeyi hayal edemezdim. 919 Evo ile tek bir turla ortaya çıkan hız, tepki hızındaki gereksinim WEC’de alışkın olduğumdan çok daha farklı.” açıklamasında bulundu.