Renault Formula 1 ekibi, 2019 sezonunda yukarı sıraları zorlayan ve yarış kazanan bir araç üretmek için yepyeni bir aktarma organı geliştirecek.

Konu hakkında açıklama yapan Renault F1 Genel Müdürü Cyril Abiteboul, Fransız otomobil üreticisinin mevcut mimarinin kısıtlı limitleri nedeniyle tamamen yeni bir motor kullanmaya karar verildiğini söyledi.

Abiteboul, “Bu yeni bir motor. Bunun nedenlerinden biri ve Spec-C’nin neden daha fazla performans alınamamasının da nedeni, (mevcut) motorun yapısal sınırlamaları nedeniyle geride kalmamız.” ifadelerini kullandı.

”Önümüzdeki yıl için güç iyileştirme konusunda hemen hemen tüm motor yeni olacak. Sadece ERS tarafında değil, çünkü oralarda çok az güç ve çok az performans var, ama ICE (içten yanmalı motor)’nin geri kalanı yeni olacak ”Bir üretici ekibi olarak, Renault bu yıl ciddi anlamda etkileyici sonuçlar almayı umuyordu. Marka, bazı iyileşme belirtileri göstermiş olsa da Haas Ferrari ile dördüncülük için yarışıyor. Fransız üretici ayrıca Mercedes-AMG ve Ferrari’nin ardından üçüncü sırada bulunan Red-Bull F1 takımının da 220 puan gerisinde bulunuyor.

Abiteboul’a göre, organizasyondaki diğer tüm takımlar yeni V6 turbo hibrid motorlar geliştirmeye devam ediyor, bu yüzden Renault takımı da bu akımı takip etmeli.

Gelecek yıl için büyük beklenti içerisinde olan Renault F1, Red-Bull’un başarılı pilotu Daniel Ricciardo ile anlaşmış durumda. Avustralyalı pilot, Renault ile yarışlar ve şampiyonluklar kazanmak kounusunda oldukça istekli olduğunu şimdiden dile getiriyor. Tamamen yeni güç ünitesinin bu yolda Ricciardo’ya ne kadar yardım edebileceği merak edilirken yeni şasinin ve aracın rakiplerine karşı ne kadar iyi bir performans göstereceği de merak edilen konuların başında geliyor.