Renault-Nissan ittifakı Volkswagen Grubu’nu geride bırakarak 2017 yılında en çok satış yapan otomobil üreticisi oldu.

Geçtiğimiz yıl içerisinde Mitsubishi’yi de bünyesine katan ortaklık, bu markanın toplam 1.03 milyonluk satışı da hesaba katılınca birinci sıraya yerleşmiş oldu. Renault, geçtiğimiz sene 3.76 milyonluk satış gerçekleştirirken Nissan, 5.82 milyonluk satış ile rekor kırmıştı.

Bu 3 marka toplamda 10.61 milyonluk satışa ulaşırken Volkswagen Grubu’nun 10.53 milyonluk satışını geride bıraktı. Toyota ise 10.2 milyon adetle üçüncü sırada yer aldı.

Renault-Nissan-Mitsubishi Başkanı ve CEO’su Carlos Ghosn konu ile ilgili yaptığı açıklamada ”2017 yılında 10.6 milyondan fazla binek otomobil ve hafif ticari araç satışı ile Renault-Nissan-Mitsubishi dünya çapında bir numaralı otomotiv grubu oldu.” ifadelerini kullandı. Ghosn ayrıca, ”Bu evrim, model yelpazemizin genişliğini ve derinliğini, global pazardaki varlığımızı ve araç teknolojilerimizin müşterilerimizde oluşturduğu cazibeyi yansıtıyor “diye konuştu.

Renault-Nissan-Mitsubishi ittifakı, içinde barındırdığı 10 marka ile 200’ü aşkın ülkede araç satışı gerçekleştiriyor. Bu markalar arasında Renault, Nissan, Mitsubishi, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine, Lada, Infiniti, Venusia ve Datsun bulunuyor.Otomobil endüstrisi, ekonomilerini uygun hale getirebilmek için satış hacmini artırmaya çalışıyor. Bu durum otomobil üreticilerinin, özerk otomobiller, elektrikli aktarma organları ve daha fazla yeni nesil teknolojilerin geliştirilmesi için gerekli olan büyük yatırımlar yapılırken maliyetlerin düşmesine olanak tanıyor.

Reuters’un raporuna göre Renault Nissan, ekonomi ölçeğini bir avantaj haline getirmeyi ve yıllık satışlarını 14 milyon seviyesine çıkararak gelirlerini 12 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor.

Toyota da elektrikli araçların ve diğer yeni teknolojilerin gelişim maliyetlerini paylaşmak için Mazda ve Suzuki ile ortaklık kurarak Renault-Nissan ile benzer bir yaklaşım benimsedi.

Bununla birlikte, tüm otomobil üreticileri aynı yolu izlemiyor. Örneğin General Motors, sermayelerini daha karlı girişimlerde kullanmak adına Avrupa pazarındaki markası Opel/Vauxhall’ı PSA’ya satarak farklı bir yol izlediğini gösterdi.

GM’nin bu stratejisinin de işe yaradığını söyleyebiliriz. ABD’li şirket Ocak-Eylül döneminde gerçekleştirdiği %6.8’lik kâr marjı ile bu anlamda Nissan’ın %5, Renault’un %4.8 ve Mitsubishi’nin %4.3’lük kârının üzerine çıkmış bulunuyor.