Renault, Nissan ve Mercedes-Benz ortaklığıyla geliştirilen yeni direkt enjeksiyonlu turboşarjlı benzinli motorunu tanıttı. Yeni güç ünitesi, 115, 140 ve 160  beygir olmak üzere üç farklı güç seviyesine sahip olacak.

İlk olarak Scenic ve Grand Scenic modellerine güç verecek olan motorun 115 beygirlik versiyonu sadece manuel şanzımanla tercih edilebilecek. 140 ve 160 beygirlik diğer seçenekler ise manuel veya çift kavramalı EDC şanzımanla eşleştirilebiliyor. Yeni motorun, daha sonra ise markanın diğer modellerinde de yer alması bekleniyor.

Alliance Grubu’nun yöneticisi Philippe Brunet yeni güç üniteleri için, ” Energy TCe 130 ile karşılaştırıldığında, yeni Energy TCe 140, 1500 devirden 3,500 rpm’e kadar daha geniş bir devir bandında 35 Nm’lik ek tork sunuyor.” değerlendirmesinde bulundu.Nissan GT-R’nin motorunda bulunan sürtünmeyi azaltan ve ısı aktarımını optimize etmeye yardım eden, Bore Spray Coating olarak adlandırılan yeni silindir teknolojisinin kullanıldığı ünitenin enjeksiyon basıncını arttıran yeni bir sisteme ve geliştirilmiş yakıt/hava karışımı için özel bir yanma odasına sahip olduğu açıklandı.

Yeni güç ünitesinin düşük devirlerde daha fazla tork sunmasının yanında yüksek devirlerde daha doğrusal tork sunduğunu belirten Renault, böylece araçlarındaki sürüş konforunun artacağını ifade etti. Bunun yanında motorun orta devirlerde daha canlı bir yapıya sahip olduğu söylenirken ara hızlanma konusunda yeni motorun çok daha başarılı olduğu dile getirildi.

Fransız üretici, yeni ünitelerinin Scenic ve Grand Scenin modelleri dışında hangi modellerde kullanılacağı henüz açıklanmadı. Motoru birlikte geliştiren diğer markalar Nissan ve Mercedes-Benz’den de henüz konu hakkında resmi bir açıklama yapılmış değil. Scenic ve Grand Scenic modellerinin an itibariyle ülkemizde satışta olmaması sebebiyle bu motorun ülkemize ilk olarak hangi modeller gireceği de henüz bilinmiyor ancak Renault’un neredeyse tüm modellerinde bu motoru kullanmak istediği belirtiliyor.