Dünyaca ünlü otomobil markalarının tasarım ekiplerinde görev alan ve uzun yıllar ABD, Almanya ve Meksika gibi otomobil üretimi yapılan ülkelerde çalışan Sedat Öztürk,  kişiye özel otomobiller için çalışmalara başladı. Kişiye özel otomobil üretiminde kullanılacak prototip için, sahibi olduğu Corvette’yi demonte ederek projeye start veren Öztürk, özel tasarım araçları, motorundan kaportasına, logosundan jantlarına kadar sahibinin izlerini, yansıtacak şekilde tasarlayacak. 

Türkiye’de özel sektöre, ticari araç, otomobil ve tekne üretimlerinde danışmanlık veren Sedat Öztürk, otomobil tutkunlarının hayallerini gerçeğe dönüştürmek için de özel çalışmalar ve tasarımlar yaptığını belirtti. Dünyada yükselen bir trend olan, kişiye özel otomobil tasarımının  Türkiye’de de ilgi görmeye başladığını vurgulayan Sedat Öztürk, kendi karakterlerini otomobillerine yansıtmak isteyen çok sayıda otomobil tutkunu olduğunu söyledi.

Sedat Öztürk ayrıca, ”Otomobiller, birçok insan için özel bir anlam ifade ediyor. Kişiler sahip oldukları otomobilleri, yaşam alanı olarak görür ve karakterlerine yakın hissederek kullanırlar. Dünyada tüketiciler artık, kendinden izler taşıyan otomobillere ilgi duyuyorlar ve bu şekilde tasarımlar bekliyorlar. Biz de dizayn stüdyomuzda, güçlü markaların teknik alt yapısını koruyarak, iç ve dış görünümünü dizayn ediyoruz. Tercih edilen tasarıma göre üretimi gerçekleştiriyoruz.” ifadeleriyle planlarını aktardı.Kendilerini terziye benzettiklerini belirten Sedat Öztürk, otomobillerini kişiselleştirmek isteyen kişilerin, üretimde aktif olarak bulunacaklarını söyledi. Öztürk, “Otomobilin sahibi de tasarım sürecinde yer alacak, kendi otomobilini tasarlayabilecek. Otomobil,  kişinin ismini alabilecek ve kişiye özel kullanıma yönelik olduğu için de başkası kullanamayacak. Bu projeyi, kişiye özel kıyafet dikmek olarak da düşünebiliriz. Otomobili üretirken sahibini tarayacağız ve aracı ona giydireceğiz.” dedi.   

Yerli otomobil için yapılacak çalışmalarda da yer almak istediğini söyleyen Sedat Öztürk, yerli otomobil için bir an önce tasarım, mühendislik, Ar-Ge, test ve üretim şartlarının sağlanması gerektiğini vurguladı. Sedat Öztürk “Uzun yıllar yurt dışında otomotiv sektöründe çalışmış biri olarak, bu projede yer alarak katkı vermeyi çok isterim. Yerli otomobil, büyük bir ekip işi olmalı, ancak bu şekilde başarılı sonuçlar alabiliriz. Ülkemizin yetiştirdiği çok değerli tasarımcılar ve mühendisler var. 2500 – 3000 kişilik mühendislik ekibi ve 90 civarında bir tasarım ekibinin kurulması gerekiyor. Ama ilk önce 0 noktasından başlayarak, üretim noktasının belirlenmesi gerekiyor.” ifadeleriyle sözlerini sonlandırdı.