Volkswagen, yakıt tasarrufu konusunda dizel versiyonlar ile yarışacağını iddia ettiği yeni 1.5 TSI ACT Bluemotion benzinli motorunu tanıttı.

Alman üreticinin hali hazırdaki 1.5 TSI motoru ile aynı altyapıyı kullanan yeni ünite 130 beygir güce sahip. Bu yeni güç aktarma organı opsiyonel olarak 7 ileri DSG şanzıman ile birlikte alınabilecek. Silindir kapatma teknolojisini de içinde barındıran motor, daha iyi yakıt tasarrufu sağlamak adına 4 silindirin 2 tanesini ihtiyaç duyulmadığı zamanlarda kapatabiliyor.

DSG ile eşletirilen yeni 1.5 TSI ACT Bluemotion aslında bir hafif hibrit olarak da adlandırılabilir. Eco Coasting olarak adlandırılan mod aktif hale getirildiğinde araç yokuş aşağı inerken veya sürücü vitesi boşa aldığında, bu sistem gaz pedalını serbest bırakıyor, motoru kapatıyor ve debriyajı devre dışı bırakıyor.

Volkswagen’in açıklamalarına göre Eco Coasting sistemi sayesinde 0.4 litrelik yakıt tasarrufu sağlanabiliyor. 12V’lik elektrik sistemi ile çalışan bu tasarruf modu, gücünü lityum-iyon bataryadan alıyor.NEDC verilerine göre Volkswagen Golf 1.5 TSI ACT Bluemotion ortalama 4.8 litrelik bir yakıt tüketimine sahip. Ayrıca DSG ile donatıldığında aracın ise şehir içindeki yakıt tüketiminin 4.0 litreye kadar düştüğü iddia edildi.

Değişken türbin teknolojisine sahip olan turbo beslemeli ünite, yüksek sıkıştırma teknolojisi ve giriş valflerinin erken kapanmasıyla diğer benzinli motorlara göre %10 oranında daha fazla yakıt tasarrufu sunduğu açıklandı.

Alman üretici, yeni 1.5 TSI ACT Bluemotion motorunu diğer modellerinde de kullanmanın planlarını yapıyor ayrıca daha az silindir ve daha küçük hacimli yeni güç ünitelerinin de ilerleyen dönemde motor gamına eklenmesi bekleniyor. Yeni motoruyla oldukça iddialı olan Volkswagen Golf 1.5 TSI ACT Bluemotion, Avrupa’da hem hatchback hem de Variant versiyonları ile sunulacak.