Volkswagen Grubu, şirket içindeki gerginliği azaltmak için VW, Skoda ve Seat’ı daha belirgin çizgilerle ayırmaya odaklanacak.

VW Grup CEO’su Matthias Mueller, şirketin yönetim kurulunun 3 çekirdek marka için yeni bir plan hazırladığını belirtti.

Perşembe günü Wolfsburg’da düzenlenen bir strateji toplantısında konuşan Mueller, ”En büyük zorluk, belli pazarlarda her markanın rolünün net şekilde belirtilmesi.” ifadelerini kullanırken sözlerine “Artık benzersiz marka ittifakımızın şimdiye kadar bizlere sunduğu sinerjiyi  daha iyi kullanmalıyız.” diyerek devam etti.

Geçtiğimiz hafta bazı VW yöneticileri ve birlikleri tarafından Skoda modellerinin üretiminin bir kısmının Almanya’ya taşınması ve Çek markanın paylaşılan teknolojiler için daha fazla ödeme yapması gerektiği söylenerek Skoda ile girilen rekabetin kısıtlanmasının istenmesi üzerine Volkswagen Grubu Yönetim Kurulu böyle bir açıklama gereği duymuş gibi görünüyor.

Mueller, markaların konumlandırılması hakkında ‘‘son zamanlarda dalgalanmalara neden olan duygusal bir durum. Tabi ki bazen bu gemiyi yönlendirmek ve farklı menfaatleri dengelemek kolay olmuyor.’’ açıklamasında bulundu.

CEO ayrıca, bundan sonraki adımın, markanın lüks markaları arasındaki çizgiyi de netleştirmek olduğunu ve yeni stratejiyi Avrupa dışındaki bölgelere de yansıtmak istediklerini belirtti. Yönetici, markanın premium markalar konusundaki yeni planı hakkında ise daha fazla ayrıntı vermedi.