Audi’nin iyi yaptığı birşey varsa o da kesinlikle yakışıklı station wagon modeller üretmek. Alman üreticinin yeni A6 Avant modeli de bunu kanıtlar nitelikte ve bizi şimdiden performanslı RS6 modelini düşünmeye itiyor.

Tasarım anlamında sedan kardeşinin ayak izlerini takip eden model, geniş ön ızgarası ve daha kaslı gövdesiyle öne çıkıyor. Ön bölümde LED farlara ev sahipliği yapan modelin daha üst versiyonlarında ise HD Matrix LED farlar sunulacak. Arka bölümde de yine sedan versiyondakilerle aynı stop lambalarını görüyoruz. Bu LED aydınlatma üniteleri krom bir şerit ile birbirine doğru uzanıyor.

Station wagon modellerde her ne kadar pratiklik ön planda tutuluyor olsa da yeni A6 Avant’ın eğimli tavan çizgisi ve yatık D sütunu ile selefine göre çok daha sportif göründüğünü söyleyebiliriz. Bu durum aracın yükleme kapasitesini olumsuz etkileyecektir ancak Audi bu tasarımın sadece görüntü için olmadığını belirtirken bu sayede aracın rüzgar direncinin 0.27 cd olduğu vurguluyor. Zaten A6 Avant müşterilerinin bagaj dezavantajını sorun edeceğini düşünmüyoruz.

İç mekanda herhangi bir sürprize yer vermeyen Audi, 3 ekranlı kokpit düzenini korumuş. 12.3 inç boyutundaki dijital gösterge ekranına sahip olan model, MMI navigasyon sistemi ile desteklenen 10.1 inç boyutunda dokunmatik bilgi-eğlence sistemi ekranını da beraberinde getiriyor. Bilgi-eğlence sisteminin altında ise klima ve diğer sistemlerin kontrollerine olanak sağlayan 8.6 inçlik ekran konumlandırılmış.Volcano deri, ahşap döşeme, ısıtma, havalandırma ve masaj özelliklerine sahip özel koltuklar dahil olmak üzere farklı seçenekler sunacak olan Audi A6 Avant, baş-üstü gösterge ekranı, panaromik açılır cam tavan, 19 hoparlörlü Bang&Olufsen ses sistemi ve kaliteli hava paketi ile tercih edilebilecek.Eğimli tavan çizgisi ve D sütunu nedeniyle dezavantaj yaşasa da Audi A6 Avant 565 litrelik bagaj hacmiyle kullanıcılarını mutlu edecektir. Bu hacim koltuklar yatırılınca ise 1.680 litreye ulaşıyor. Otomatik açılan bagaj kapağına sahip olan yeni Audi’de, eşyaların güvenle taşınması adına standart taban raylarına da yer verilmiş.

Audi, yeni A6 Avant’ın motor seçeneklerini açıklamazken yine sedan model ile aynı ünitelerin kullanılacağını tahmin ediyoruz. 340 beygir güç ve 500Nm tork üreten 3.0 litrelik turbo beslemeli benzinli TFSI motorun yanı sıra 286 beygir ve 620 Nm tork değerleri sunan yine 3.0 litrelik turbo beslemeli dizel V6 TDI motorun da yeni Avant’ta kullanılması bekleniyor.

Aracın ayrıntılarını vermek konusunda çekingen davranan Audi, yeni modellerinin tümünde rejeneratif fren sistemi bulunan hafif bir hibrit sisteme sahip olacağını açıklamaktan geri durmadı.Yeni model ile birlikte daha sportif oranlara sahip direksiyon sistemi, geri bildirimler ile geliştirilmiş bir elektromekanik sistemle dersteklenmiş. Yeni Audi A6 Avant, ayrıca isteğe bağlı olarak arka tekerleklerin düşük hızlarda 5 dereceye kadar ters yönde dönmesine olanak sağlayan dört tekerlekten yönlendirme sistemine sahip olabilecek. Audi, yeni sistem sayesinde aracın dönüş çapının yaklaşık 1 metre azaldığının altını çizdi.

A6 Avant, sedan versiyonda olduğu gibi farklı süspansiyon sistemleri ile tercih edilebilecek. Yeni model, standart çelik yaylı sistemin yanı sıra sportif süspansiyon, adaptif havalı süspansiyon ve ayarlanabilir amortisörlere sahip bir süspansiyon sistemi ile satın alınabilecek.

Audi, A8 ile başlayan yüksek teknoloji  sürücü asistanı sistemlerine A6 Avant’ta da yer vermiş. 5 radar sensörü, 5 kamera, 12 ultrasonic sensör ve bir lazer tarayıcı ile desteklenen asistan sistemler yeni modelin güvenli bir şekilde yol alması için sürekli tetikte olacak.

Özellikle performanslı RS6 versiyonun nasıl görüneceği ve teknik verileri merak edilirken Alman üretici, yeni Audi A6 Avant hakkında daha fazla ayrıntılı bilgi vermedi. İlerleyen günlerde araç hakkında daha fazla bilgiye sahip olmayı umuyoruz.